Madick
Trådstartare
Idag skulle vi ut på skogspromenad för att träna lite "se var du sätter tassarna", dvs inte bara på stigar. På vägen kommer vi ikapp en i grannskapet med två mindre hundar. Min går lös men stannar när jag säger till så jag kan koppla när vi går förvi. Vi pratar lite och grannen ska gå en annan väg. När vi kommit in i skogen kommer plötsligt de två småttingarna farande i full rulle, jag tror att de rymt eftersom hon inte skulle gå här, men nej då, hon hade ändrat sig och kom samma väg som jag. Den ena småttingen juckar på min hela tiden, alltså utan paus, lyckas han ta sig bort så juckar den andra i luften, den andra småttingen som bara brukar skälla blir vansinnig och tar strypgrepp på min som då ligger still och ser fundersam ut. Det är ingen fara för skador (förutom psykiska möjligtvis) men vi kommer ingenstans och den här interaktionen med andra hundar ger inte oss nånting. Efter att ha tragglat 50 m kommer grannen på att hon ska nog gå en annan stig ändå och får till slut med sig sina små monster. Jag är helt slut, stackars Ozzy är helt slut och upphetsad samtidigt.
Hur i bängen värjer man sig i en sån här situation? Jag vill inte att min hund behöver umgås med dessa små illbattingar alls.
Hur i bängen värjer man sig i en sån här situation? Jag vill inte att min hund behöver umgås med dessa små illbattingar alls.