Vett och etikett i hundparken

Corminta

Trådstartare
Da det flyttar in mycket nytt folk har pa garden och Chew inte direkt uppskattar manniskor han inte kanner tvingas jag ha honom kopplad. Vi brukar ga hyfsa langa promenader i skogen dar han kan ga los men nu ar det jakt har i tva veckor.
Eftersom han ar sjukt uttrakad funderade jag pa att aka och hitta en hundpark sa att han kan bade fa springa av sig ordentligt samt traffa lite andra hundar.
Han ar super med andra hundar, aldrig ifragasattande mot ranghoga occh delar tom sina ben md andra hundar om det kravs.
Daremot ar han inte bra mot frammande manniskor, framforallt man och kan skalla nagot fruktansvart. Jag tror dock verkligen inte han nagonsin skulle bita nagon.

Kan jag ta med honom till en hundpark? Sjalvklart maste jag halla mycket god uppsikt men anda. Ar det ok?
Kan man ta med leksaker eller ar det taskigt mot andra hundar/agare? Kampsaker? Pipisar?

Snabb hjalp tack!

Sv: Vett och etikett i hundparken

Jag hade berättar för dom i hundparken hur han beter sig, frågat om det är ok att ni kommer in och frågat om människorna vill vara så vänliga att dom ignorerade honom. Sen skulle jag aldrig ta med leksaker eller liknande just för det kan bli tjafs. Pipleksak kan jag säga att jag inte skulle uppskatta heller men det är kanske bara jag :p

Det var det jag trodde, ang leksakerna.
Chew backar pa en gang om en annan hund vill ha whatever it is men vill ju inte att andra hundar borjar slass.

Det var ungefar i de banorna jag tankte ocksa. Hoppas ju bara ingen blir sur om jag fragar och han anda gar igang. Det ar iaf fruktansvart skont att aldrig behova oroa sig for andra hundar.

Håller med Cocos. Förklara för de som är där hur han kan bete sig och fråga om det är okey och hur det är bäst att de i så fall beter sig. Tycker i övrigt du kan göra detsamma med leksaker. Min tik skulle ex. inte bry sig det minsta om någon annan hund hade en leksak (eller försöka ta av dem den) medan min hane antagligen skulle försöka och skulle han få tag i den skulle den gå sönder på 2 sekunder vilket lätt blir pinsamt. Ibland har det dock funnits kvarglömda leksaker i rastgårdarna när vi varit där och som hundarna lekt med utan problem så det där märker man ju oftast.

I rastgården utanför mig skulle jag för det första aldrig gå in. Det är samma personer med samma hundar som bara sitter där och gör totalt ingenting. Väldigt bra motion för hundarna, not. Men iallafall så hade min hund inte brytt sig om leksaker men jag har inte pipleksaker till henne över huvudtaget så det skulle jag inte gillat. Men det är många hundar som lätt börjar bråka om leksaker så det hade inte varit så kul, ska den leka kan den ju göra det. Sen kan du väll gå utanför och kasta pinne eller något så hunden gör det själv och inte med någon annan.

Jag har ett annat problem med våra jyckar.
Dom tror dom är i rastgården för att sitta i knät på folket som är där...35 kg valp i knät?
Inte det?...ok jag ta bort henne då...igen...och igen...

Det var det jag trodde, ang leksakerna.
Chew backar pa en gang om en annan hund vill ha whatever it is men vill ju inte att andra hundar borjar slass.<snip>

Jag har en "bossy bitch" som skulle respectera att din hund har en leksak ... men om en annan hund tar det fran din gar hon in och "sager till" den andra hunden.:angel: Hon gjor mig galen ... hon ar allas "fun police".:grin:

Social träning. Att dom ska lära sig hälsa på andra hundar. Och nej det sker inte ofta.

Chew ar likadan mot katten ang sonens saker.
Det ar ett evigt "inte rora" drama i huset.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 024
Senast: Corminta
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag ska ga till vara vanner en liten bit bort och vi gar pa skogssidan av vagen, i graset, nastan i diket. Da jag vet att...
Svar
7
· Visningar
1 368
Senast: Disen
·
Hundhälsa Hej Hej... dags for "en san dar trad" for jag behover ventilera ur mig lite. 7 manader unghund, ingen traning, hog energi (tjeckiskt...
Svar
0
· Visningar
897
Senast: Bewildered
·
Övr. Hund Chew har blivit halt, av okand anledning. Veterinar tyckte det var onodigt att ga in med rontgen etc i dagslaget och rekommenderade tva...
Svar
6
· Visningar
1 581
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka