Vetranquil

Centaur

Trådstartare
Det är väl det det heter, lugnande medel som ges oralt? Hur "bra" funkar det? Dvs hur drogad blir hästen? Beror givetvis på dosering, men kan man ge så mkt att hästen i princip står och sover?

Min ena häst blir panikslagen bara han ser veterinären, han vill inte ens låta henne/honom komma nära.. :( Så det vore bra om han kunne få lugnande oralt innan vet. besök.

Sv: Vetranquil

Jag har gett enligt doseringmallen och tycker att det fungerar dåligt. Det går inte att jämföra med de intravenösa som veterinären använder. Visst blir hästen lite trött, men inte mycket mer än så.

Sv: Vetranquil

Jag gav min häst vid våra skritt turerna precis efter friskförklaring.
Hon blev inte så trött så hon blev snubblig och så utan bara lungnare slutade hoppa och stegra..

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 689
Senast: Farao
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 193
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 216
Senast: Migo
·
Hästhantering Ge mig alla tips ni har för snart ger jag upp och säljer hästen. För snart två år sedan köpte jag min häst, han var då 2 år och kom...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 768
Senast: Lindah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar