Veterinärkostnad

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Veterinärkostnad

Du får det att låta som man ska vara tacksam för att du inte är hemma med familjen utan istället ställer upp och jobbar kväll/helg osv. Många många yrkesgrupper får offra kvällar & helger på att jobba men tjänar hälften så mycket.

Det finns väl ingen som sagt att de ska jobba gratis. De gör ett fantastiskt jobb. Det jag reagerade på var att det var en sådan otrolig skillnad mot det jag betalade.

*kl*

Jag fick ta ut DV en lördags morgon då min ena häst skadat sig i benet. Detta kostade 6900 kr och i det ingick undersökning och röntgen då hästen stod på tre ben och inte gick att flytta. Sedan fick hästen stå 14 dagar på djursjukhus det kostade 37 000 kr och i det ingick uppstallning operation och sårvård och även detta skedde på jourtid då det var helgdagar. Och sedan ett åb med ultraljud och röntgen som kostade 2600 kr.

Nu baseras inte lönen på hur synd det är om den som måste jobba utan istället baseras ffa på utbildning. Weterinärutbildningen är en aw de längsta (och därmed dyraste för studenten) i Swerige och lönen blir därefter. Dessutom kostar resor, mediciner, förbrukningsmaterial, moms till staten, skatt till staten, försäkringar osw. Det är inte hela summan på fakturan som går till lön, precis. Om wi inte hade haft wårt sjukwårdssystem hade läkarräkningarna inte heller stannat på 150 spänn... Tywärr kostar wård, äwen för djur, och det bästa man kan göra för att skydda sig mot dessa kostnader är att se till att ha sin häst försäkrad. Då slipper man betala alla de 6000 kronorna själw iallafall.

Eller de 37000 som någon annan stackare skrew.

Jag är rädd att det är så mycket det kostar. Hästar är en dyr hobby. That's life liksom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?

Hästrelaterat

Omröstningar