S
Stall_Stjarna
Mitt sto (shetland ca 90cm) gick ihop med hingst förra sommaren (sent). Trodde ej hon tagit sig då hon brunstade hela sommaren/hösten (brunstar tydligt). Men så nu för någon månad sen började mina misstankar då hon fick mage (undertill enbart), svullnade lite framför hennes juver, ändrade beteende, har ej kommit in i brunst ännu, ställde mig bakom och inspekterade magen som visst rörde sig en del men kunde ej avgöra om det var "normala" rörelser eller ej ända tills jag såg hur det liksom "puffa" till ordentligt på ena sidan ca 5cm ut, då blev jag hel säker, hon ÄR dräktig ju!!! Tog ut veterinär idag för att vara på "säkra" sidan (hon skulle nu vara i ca 7-8:e månaden) men efter att veterinären vart inne med armen så säger hon att hon EJ är dräktig?!
Kan man vara helt säker på dräktighets kontrollen veterinären gör när de går in med armen och känner efter? Jag vill ju såklart tro på veterinären men jag känner mig väldigt osäker... Har hört att det kan vara väldigt svårt att känna på såpass små ponnysar?
Kan man vara helt säker på dräktighets kontrollen veterinären gör när de går in med armen och känner efter? Jag vill ju såklart tro på veterinären men jag känner mig väldigt osäker... Har hört att det kan vara väldigt svårt att känna på såpass små ponnysar?