HannaPP
Trådstartare
Hej. Min syster har en häst på foder sedan ca 2 månader tbx. Hon har den normalt i Norge Hemsedal. Efter bara knappt 2 veckor råkade hästen ut för en otäck sårskada som ledde till klinikvistelse i 2 veckor. nyligen hämtade jag hästen till mig i sverige för sommarbete. strax efter fick hon hosta såpass att veterinären fick tillkallas. Problemet är att hon låter veterinären inte komma i närheten över huvud taget. så här har det varit sedan dag 1 då sårskadan kom till, därför fick hästen delvis vistas på klinik. Men vad gör man?
Min syster vill köpa hästen men jag avråder henne för vad sjutton gör man då inte veterinären kan behandla, inte ens lyssna på lungorna? Hästen är supesnäll annars men hon kollar alltid vad man har i handen och är det något misstänkt så blir hon tossig, springer iväg, stegrar sig osv. Brems funkar inte.
Någon som har tips eller varit med om detta? hästen är extrem. Synd på en sådan fin häst.
Min syster vill köpa hästen men jag avråder henne för vad sjutton gör man då inte veterinären kan behandla, inte ens lyssna på lungorna? Hästen är supesnäll annars men hon kollar alltid vad man har i handen och är det något misstänkt så blir hon tossig, springer iväg, stegrar sig osv. Brems funkar inte.
Någon som har tips eller varit med om detta? hästen är extrem. Synd på en sådan fin häst.