Han har artros och han behandlades vid första besöket men sen tyckte dom inte att han var halt där mer.
Men om det är för att han är värre fram det vet jag inte. Men den går ju också att ultraljud för att se hur det ser ut:/
Är det så att det är en aktivitet bak så kan ju hästen avlasta och därav få upprepade inflammationer i led utan att just den leden eller öht det benet etc är grundorsaken, dvs att det inte finns tex artros etc. Utan att man får upprepade inflammationer på grund av överbelastning som kommer antingen av exteriör, träning, andra skador etc.
Med en häst som har besvär i hasen bak så kan problem uppstå fram.
Har de kollat rörlighet i haslederna på honom, om han är liksidig och om det är nedsatt på något ben?
Har du en inskränkt rörelseförmåga där så måste man vara än mer nog i sitt träningsupplägg och arbeta sjukgymnastiskt.
Var satt artrosen?
Jag möter ganska ofta spatthästar som får sekundär problematik. Och jag möter ofta hästar som inte har konstaterad spatt, som inte än är halta bak, men som har en kraftigt inskränkt rörelse i hasleden. Och som i många fall då blir halta fram.