Veteranålder på utställning

JennyF

Trådstartare
Är det sant att åldern för veteraner ska ändras vid årskiften till 8 års ålder istället? Jag kan nämligen inte hitta något som styrker detta:confused:
 
Sv: Veteranålder på utställning

Ja, det är sant att åldern ska ändras till 8 år vid årsskiftet, hörde det av en uppfödare för någon månad sedan.
 
Sv: Veteranålder på utställning

ja men står det nånstans? för jag har letat på skk's hemsida men hittar inget...
 
Sv: Veteranålder på utställning

Utställningsreglerna kommer att ändras en del nästa år, de ska bli mer lika de regler som man har i övriga FCI-länder.Så veteranklass blir från 8 år.
 
Sv: Veteranålder på utställning

Men på den internationella utställningen i malmö i februari är de fortfarande från 7 år, är det något som kommer ändras eftersom eller?
 
Sv: Veteranålder på utställning

Och det konstiga är att på SKK's första sida, så står det om andra regeländringar, men inget om detta med veteraner.
Jag har iallafall mailat dit och frågat.
 
Sv: Veteranålder på utställning

Ok, och jag fick svar via mailen idag. Så 8 år gäller.
Nu slipper vi fundera mer :)
 
Sv: Veteranålder på utställning

Jag tycker dte var på tiden att det hände något.
Va har en tax som är snart 11 1/2 år som brukar å tävla mot
7 åringar å ibland så vinner dom men oftas så vinna vår "lilla" tax för domaren tycker att han är i sånt fin skik men iallafall :D

Kram
 
Sv: Veteranålder på utställning

En annan viktig ändring är att vissa raser måste ha vunnit ett av de certen på en specialklubbsutställning för att kunna bli SUCH.
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 245
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
977
Senast: bobbbo
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
763
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp