vetepåse, help?

Lillagoajag

Trådstartare
Ja, en sån där vetepåse som man kan ha på axlarna etc, hur varmt värmer man dom i? Och var? Micro Ugn?

Hjälp!?
 
Sv: vetepåse, help?

ja, jag också! Är lite stel just nu så det skulle va gutt!

TACK! *springer ner och slänger in kudden i micron*
 
Sv: vetepåse, help?

Oj oj! Var lite försiktig angående tiden! På min vetekudde står det nämligen att man får värma den max 1½ minut på full effekt i micron!
Vad som händer om man värmer mer har jag ingen aning om, det har jag inte vågat prova...;)
 
Sv: vetepåse, help?

Jag skulle tippa på att man bara "får" värma 1,5 min för att minimera risken för att bränna sig. På min står det max 2 min men jag gör på 3 och visst blir den riktigt varm till att börja med, men det löser man genom att inte lägga påsen direkt på huden. :idea:
 
Sv: vetepåse, help?

nej det ska ju vara riktigt varmt, det är ju då det är skönt :) har värmt den på 3 min och än har varken kudden, jag eller micron exploderat ;)
 
Sv: vetepåse, help?

Ha ett glas vatten i micron när du värmer den så förhindrar du att den torkar ut. I värsta fall kan den börja brinna när du värmer den om den är för torr! Du behöver inte göra det varje gång, men nån gång ibland. :)
 
Sv: vetepåse, help?

Ha ett glas vatten i micron när du värmer den så förhindrar du att den torkar ut. I värsta fall kan den börja brinna när du värmer den om den är för torr! Du behöver inte göra det varje gång, men nån gång ibland. :)

det var smart! Tack!:)
 
Sv: vetepåse, help?

Det beror helt på hur stor den är (dvs hur mycket vete som ska värmas upp) OCH vilken effekt micron har.
Har du inte instruktionerna för just din vetepåse kvar, prova dig fram, börja med en minut- känn efter- kör ev 1/2 eller 1 minut till-känn efter osv.
 
Sv: vetepåse, help?

Jag brukar köra min på 3-4 min på 800 W. Den är rätt stor kudden, 60 cm x 25 cm och jag vill att den ska vara så varm som möjligt!

Jag vet också vad som händer om man har den i för länge: den börjar brinna, micron går sönder och hela rummet blir rökfyllt. Sen luktar det bränd havre i huset i ungefär en månad efteråt. (Det var inte jag utan min dumma flatmate som trodde att man skulle ha den inne i 15 min och sitta uppe på rummet och vänta tills den är klar)
 
Sv: vetepåse, help?

har en vetekudde som jag värmer i micron ca 3 min när den inte annvänds lägger jag den i en påse i frysen då den även går att använda som kyl kudde och då åter fuktas den tydligen så att den ej ska börja brinna i micron:D
 
Sv: vetepåse, help?

*kl*

Lite OT, men min vetekudde brukar lukta, typ rispuffar, (heter det så?), är det någon annans vetekudde som också gör det? :o :rofl:
 
Sv: vetepåse, help?

Jag kör min vetepåse 90 sekunder. Körde lite mer en dag och fick ett stort rött märke i nacken som satt i flera dagar. För frusna människor kan jag också rekomendera ett par tofflor, :love: fyllda med linfrö och lavendel som man också värmer i micron. Så ljuvligt skönt på ett par kalla fötter. Man blir varm i hela kroppen!
 
Sv: vetepåse, help?

Jag värmer min i 4-5 minuter på max i micron. Sonen har en som han lägger i sängen vid fötterna när han ska sova. Den köpte jag på ullared och då stod det max tre minuter på den så den kör vi tre på...
 

Liknande trådar

Relationer Jag har åter hamnat i knipa och har fått be grannen om hjälp. (Skjuts totalt 1,6 mil.) Men vad ger jag henne som tack för hjälpen? Har...
2
Svar
22
· Visningar
1 208
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
606
Senast: lil-sis
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 506
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 877
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp