Gåva till grannen

Sant förvisso. Gav henne en gång ett syltkok med 3 liter röda vinbär. Klarade inte av att koka sylten själv så hon fick allt.

Andra gånger har jag velat ge henne saker, typ plantor och sånt men hon har envisats med att betala för det trots att jag uttryckligen sagt att hon verkligen inte behöver.

När vi ibland åkt till något ställe tillsammans, så vi delat på resekostnaden.

Tycker sånt här är jättesvårt.
Det låter ju som att ni har ett ganska jämställt förhållande till varandra. Jag tycker inte om när relationer behöver vara exakt 50/50 hela tiden.
Jag tycker det även applicerar i vänskap; ett förhållande ska alltid vara 100%, aldrig 50/50. Ibland kan någon ge 70 och när den andra bara kan ge 30. Ibland slår det över åt andra hållet också.
Sen var det massor om att man ska stämma av, och om båda har under 50% att ge så ska man prata om det, men när det gäller vänskap eller för att se det som någon slags generell sanning så tycker jag det är bättre att se det som att ibland ger någon lite mindre av tid, pengar, energi, eller vad det nu kan vara.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 769
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 912
Senast: gul_zebra
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 761
Senast: alazzi
·
Juridik & Ekonomi Min cykel blev stulen på vår innergård för ungefär ett år sedan. Jag anmälde till försäkringsbolaget och fick ut ersättning. I våras så...
2
Svar
27
· Visningar
6 182
Senast: 360
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp