Vet på tisdag

Sv: Vet på tisdag

jahopp. nu ger jag upp:(

Fick tid till ultraljudetden 13:e. Så jag måste alltså gå med en yster/hoppande/skitglad bc i koppel i 10 dagar till fast jag vet att jag kommer att ta bort henne. Det känns ju uppmuntrande *not*

Ja, om inget nytt kommer upp vid ultraljudet ska hon tas bort.

Försäkringsbolaget tvekar till om det är dom som ska betala kalaset. Dom tycker att det går under "dolda fel" och således är det uppfödaren som kommer i kläm. Jag har pratat med uppfödaren och hon är inne på samma spår som jag. Hur kan försäkringsbolaget påstå att det är ett dolt fel när inte ens veterinärerna på Ulltuna kan ge ett konkret svar på frågan? Alltså, min försäkring borde gälla om inte vet kan med säkerhet säga att det är ett dolt fel.

Symptomen som Nova visar och det som ses på röntgen påminner om den sjukdom som finns på människor MEN man vet inte OM det ÄR samma sjukdom. Man vet ingenting.....
Förhoppningsvis så ger ultraljudet några svar.
 
Sv: Vet på tisdag

Vad jag lyckats komma fram till så anses det att det troligen inte är samma sjukdom. Även tumörer kan ge liknande benbildning.
PL
 
Sv: Vet på tisdag

Nej men fy... vad kan jag säga? Jag hoppas att det löser sig till det bästa, vad det nu än må vara?

Tack för att du delar med dig av detta, det är ju alltid intressant att läsa och lära sig nytt - men inte kul att någon måste lida för det.

Skickar en tröstkram!!!
 
Sv: Vet på tisdag

Tack Peter.
Detta var nytt för mig, vet på Ulltuna har inte nämt något.
Var hittade du denna info? Vore av intresse för min vet på Ulltuna att ta del av nämligen.
Ja, även försäkringsmässigt så är all info välkommet.

pippi -som faktiskt släppte sin hund så hon kunde busa av sig i snön:o
 
Sv: Vet på tisdag

Uppdatering...

Tack alla som peppar. Det värmer.

Egentligen har inget nytt framkommit.
Jag har pratat runt med en del olika men eftersom det här är så extremt ovanligt så är det svårt för att inte tala om omöjligt att få några som helst svar.

På måndag så ska vi iallfall in på UL.
Förhoppningen är att det ger en annan blid är röntgen men jag vill inte hoppas för mycket.
Som jag skrevtidigare så kommer hon troligtvis att tas bort då om inget bättre uppdagas.

Har haft stort stöd av vänner och ffa Novas uppfödare. Ett jättestort tack till ER:bow:
 
Sv: Vet på tisdag

Usch vad tråkigt :cry: :cry:

Håller dock tummarna för att det är något åtgärdbart och Mirre håller tassarna också!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 185
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 356
Senast: pews1972
·
H
Hästvård Hejsan! Jag är så orolig över min häst att jag själv börjar känna mig otroligt nere.. tänkte berätta om hans hälta och hoppas att ni...
Svar
13
· Visningar
2 934
Anläggning Jag vet inte än, men kanske har jag fått nog av den jag hyr bete av på sommaren. Vad tycker ni om detta? Ska jag byta bete eller inte...
2
Svar
22
· Visningar
3 566
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp