Vet någon vilken serie det är...

Twihard

Trådstartare
För flera år sedan såg jag med min familj på något svenskt kriminaldrama på tv. Jag minns inte vad det hette och det är problemet för mindes att jag tyckte det avsnittet var bra. Då det var så länge sedan blev jag idag osäker på om det kanske kunde vara danskt? Men jag tror det är svenskt men utländska personer kanske är inblandade. Men okej försöker förklara det jag minns ur avsnittet. :) Förlåt för luddigt men det är så jag minns det.

Det börjar typ med att en hel familj utom två barn och en man mördas. En utländsk familj (mörkhåriga). Jag tror någon ligger död i trappan. Den äldre tonårsdottern tror jag är där i huset när det händer, och springer i panik ut skrikandes att "han" kommer döda mig. Hon springer förbi en bro (en sådan där vägen åker över en tunnel) där två poliser står och pratar. De rusar efter henne när de ser henne, för att se vad felet är.

Därefter minns jag att polisen tar in tjejen och hennes bror för förhör då båda plötsligt tar åt sig morden, tror jag. Polisen lägger fram vapnet och ber barnen att sätta ihop dem - om de inte vet hur de laddar vapnet kan det inte vara dom. Först tar lillebrorsan åt sig skulden men man märker fort att han skyddar någon, polisen tror inte dottern är mördaren men hon kan hantera vapnet. Polisen tror de skyddar pappan.

I slutet står tjejen, pappan (om det inte är en farbror?) och polisen i mitten av någon slags trädgård eller växthus. Pappan hotar dottern och polisen försöker lösa situationen.

Detta är vad jag minns och i mitt huvud cirkulerar kommesarie Vinter - de äldre filmerna. Men jag är inte säker. Är det någon som känner igen detta? Har klurat i så många år :/
 
Sv: Vet någon vilken serie det är...

Inte svensk men danskt. Fantastiska serien Mordkomissionen. Vilket avsnitt det är minns jag inte på rak arm, men se hela serien, en av de bästa någonsin.

Alternativt är det en av Wallanderfilmerna som har exakt samma story. Växthuset hör nog hemma där när jag tänker efter. Så Wallanderfilm, men se Mordkomissionen ändå.
 
Senast ändrad:
Sv: Vet någon vilken serie det är...

Sett mordkomissioen. den äger! Men många år sedan jag såg den. Kan ha varit det.
 

Liknande trådar

Kultur Jag efterlyser titeln på en bok som jag läste för kanske 10 år sen typ. Det är en svensk författare. Handlade om en tjej som bodde...
Svar
4
· Visningar
877
Relationer Vi har en man i vår släkt som blivit totalt genomelak på äldre dar. Han är 91 år. Han blev änkling för 6-7 år sen och därefter har det...
2
Svar
23
· Visningar
4 355
Senast: pimy
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 317
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 994
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp