• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Tirza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 664
T

Tirza

Har en häst som är sur och inte så trevlig,Han har inte mått helt ok på senaste år.Har haft vet hittar inget speciellt.Har även haft en tjej som masserat och fått hälso kurer för njurarna mm.Så är han bra ett tag sen blir det samma igen. Vad ska man göra? Det är så himmla tråkigt.Vill att han ska bli som när han var 3 nu är han 11.Känns inte bra att rida honom samtidigt som han behöver gå annars blir han så rastlös.Finns det någon som har haft samma problem.:confused:

Sv: Vet inte

Kolla över din sadel. Prova att rida barbacka ett par månader och se om pålle blir gladare. Min pålle var grinig när hennes sadel behövde stoppas om.

En annan fundering är om han trivs i stallet och med sina kompisar. Är det bättre när han är på sommarbete?

Sv: Vet inte

Har kollat och stoppat om sadlen,Inga fel på den eller passningen.Jag har honom hemma och varje gång jag har skullat sälja honom eller låna ut honom så händer det något.Han har 3 st andra kompisar och jag tror att han trivs han gnäggar och kommer alltid till mig.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 436
Senast: Stergo
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 029
Senast: Bison
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 837
Senast: Otherside
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka