Sv: Vet inte vad jag skall tycka direkt!!
Jag ser inte skillnanden att klä sin bäbis i vanliga kläder eller vingar och sen lägga den på ett visst vis, så länge den inte har fysiskt ont av det.
Tror inte att en bäbis kan få psykiska men heller, om inte föräldrarna drar fram bilderna det första det gör tex när ungen får sin första tjej/kille.
Att jämföra att man skulle göra samma sak emot en vúxen tyker jag är att jämföra äpplen och päron, visst skulle jag ta illa upp ifall någon gjorde så emot mig som vuxen, bytte kläder på mig och fotade mig i sömnen och liksom om någon bytte kläder/ blöja på mig när jag sov, men det tror jag ingen bebis tar skada av.
Sen håller jag med dig att det var fel av mig att dra upp foton på döda foster, det är en helt annan diskussion.
Men om det handlar om val som vuxna gör åt sina barn, när de inte har någon förmåga att påverka, tycker jag att det skulle vara bättre om barn blev behandlade som individer och vad som kan vara deras vilja blir medtagen i beslutet.
Jag personligen skulle inte ta illa upp om mina föräldrar hade låtit tagit sådana bilder på mig som bebis, men det kunde de inte veta då.
Så frågan är väl vilka val man har etiskt och moraliskt rätt att göra som förälder, åt sina barn, så länge ens barn inte kan göra det själva?
Min personliga åsikt är tex att man inte har rätt att döpa sina barn, innan de själva kan säga att de vill det.
Vill barnet döpa sig det som tex 7-åring, men sen ångrar sig i högstadiet, tycker jag inte spelar någon roll, för att man har rätt att bestämma och ändra sig för saker oavsätt hur gammal man är.
Jag kan inte säga om det är rätt eller fel av föräldrarna att låta det tas sådana bilder på deras barn, men fotografen i mig gillar fortfarande bilderna.
Kram, Maya