Vet inte vad jag ska göra

D

Daarling

Min kaninhona är helt sanslös. Vissa dagar är hon hur go och snäll som helst, och vissa dagar är hon ett riktigt monster.

Idag anföll hon mig och bet mig så att det började blöda. Vet inte vad jag ska göra med henne :confused:
Hon är av egen uppfödning så jag har haft henne ända sedan hon föddes.

Någon som har något förslag på vad jag ska göra? Har funderat på sterilisering, men är osäker på om det hjälper.

Hoppas att ni kan hjälpa mig.

Sv: Vet inte vad jag ska göra

Sterilisering kan hjälpa mycket då honot oftast är osäkra och aggressiva på en gång när de är brunstiga! Har en likadan och det hjälper vara mer öm och försiktig samt ha dagligt gos och stimulering, kan dock ej kastrera henne ännu då hon ska ha några kullar först. Fick handmata min från 4 v ålder så ja känner henne väl och hon mig med men hormoner alltså... :angel: (jag är oxå en bitch pga hormorner ibland så...) :rofl:

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 324
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
838
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 158
Senast: valy
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 562
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Djuridik
  • Hur firar ni jul?