J
Jessiicaas
Hej jag är en tjej på 13 år. Jag ridit sedan jag var 4 år. Älskade att rida då och älskar det nu också. Jag har ridit Shetlandsponnyer, Islandshästar, Ponnyer och stora hästar. Jag har ridit på ridskola och hemma hos kompisar, men kände inte för den ridskolan jag gick på. Så nu har jag slutat och saknar ridningen något enormt. Jag mår dåligt av att jag har slutat eftersom att hästar och ridning är en del av mig, och har alltid varit sedan jag var liten.
Nu kommer det svåra. Jag gillar verkligen inte att rida inför publik. Mitt självförtroende har sjunkit så lågt att jag blir nervös att rida inför andra/på andras hästar. Därför gillar jag inte att rida på ridskola eller skulle vilja ha en medryttarhäst/sköthäst. Hört att man kan hyra häst, men risken att bli så fäst vid den är ju stor. Jag vet inte vad jag ska göra?!
Någon som har några bra tips, eller om ni har känt likadant? Tacksam för svar!
Nu kommer det svåra. Jag gillar verkligen inte att rida inför publik. Mitt självförtroende har sjunkit så lågt att jag blir nervös att rida inför andra/på andras hästar. Därför gillar jag inte att rida på ridskola eller skulle vilja ha en medryttarhäst/sköthäst. Hört att man kan hyra häst, men risken att bli så fäst vid den är ju stor. Jag vet inte vad jag ska göra?!
Någon som har några bra tips, eller om ni har känt likadant? Tacksam för svar!