Vet inte om han fått en spark eller ramlat själv?

B

Buckingham

Min häst har fått ett hack rakt in precis brevid tårkanalen, men jag lös med en ficklampa i ögat och sen hade jag fått förut av en vet en papperslapp som man kan lägga vid ögat så att det blir grönt och det var ingen fara men han är väldigt svullen, något tipps på vad man ska ha på såret eller ska man bara tvätta rent det med allosållösning?

Sv: Vet inte om han fått en spark eller ramlat själv?

Tycker nog du ska ta ut vet i vilket fall, om det är ett hack ända in till ögat är det viktigt att det läker exakt jämt så man kanske måste sy, annars kan hästen få skavsår av ärret i framtiden.
Du vet att man ska skölja ur det gröna med NaCl och se att det inte fastnar nånstans, antar jag?

Jag hade inte NaCl men jag hade ögonvatten och det gick lika bra. Jag har ringt vet i dag och pratat med honom han skulle komma ut och titta men han tror inte det behövs sys men det märker vi när han kommer.

Vad sa du Alsollösning vid ögat NEJ NEJ Hoppas du menar koksaltvatten ..

Miaa

jo det va de jag menade koksaltvatten dom i små plast flaskor som kan användas en gång..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 047
Senast: Fazeem
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 258
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 744
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 524
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb