Verktyg för att se verklig soltid

Philosophia

Trådstartare
Det finns ju appar och liknande som man kan använda för att se hur solen rör sig på en bestämd plats, t.ex. på hustomten. Om jag bor i en bergssluttning i öst- eller västläge så måste ju morgonsol och eftermiddags-/kvällssol påverkas. Finns det något verktyg som även tar hänsyn till topografin?
 
Alternativt: Om jag har ett hus som ligger 720 möh på den nordöstra sidan av ett berg, som i sin tur är 930 möh och det är 1,5 km distans mellan hus och bergstopp. Hur mycket påverkar det möjligheten till eftermiddags- och kvällssol en dag i juli? Vi talar södra Jämtland. Är eftermiddagssol, typ kl. 18-20 helt uteslutet?
 

Liknande trådar

L
Hästmänniskan jag vet inte riktigt vad jag skag göra...jag rider en häst som jag tycker om väldigt mycket, och jag tror han tycker om mig också :)...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 500
Senast: Em3li3
·
Träning Min kära mor tar ju hand om hästeriet åt mig när jag jobbar t ex kväll eller natt. Dvs hon tar in, byter ev täcken, släpper ut och sånt...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 182
Senast: Babe
·
Ridning Akademisk Ridkonst á la IngelaH Att jag skriver just ”Akademisk Ridkonst á la IngelaH”, beror på att det finns tusen och åter tusen...
Svar
14
· Visningar
1 794
Senast: IngelaH
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 171
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp