Verkningshandske

vilse

Trådstartare
Förslag på någon bra? Jag måste verkligen ha något som skyddar nu nämligen :crazy:

Jag verkar min häst själv, men tyvärr så drar hon en del med benen nu när det är så mycket flugor :( Och då jag redan är lite klantig sen innan, så så kan det bara gå på ett sätt nu. Jag sätter hovkniven rakt i fingert :crazy: Tack och lov blev det inte särskillt djupt denna gången, men det blödde desto mera... Och då jag inte tål att se mitt eget blod (kom jag fram till idag) så vill jag gärna slippa vara med om det igen...

Så, vad har ni för förslag? Något läderbeklätt borde väl vara bäst?

Sv: Verkningshandske

Förslag på någon bra? Jag måste verkligen ha något som skyddar nu nämligen :crazy:

Jag verkar min häst själv, men tyvärr så drar hon en del med benen nu när det är så mycket flugor :( Och då jag redan är lite klantig sen innan, så så kan det bara gå på ett sätt nu. Jag sätter hovkniven rakt i fingert :crazy: Tack och lov blev det inte särskillt djupt denna gången, men det blödde desto mera... Och då jag inte tål att se mitt eget blod (kom jag fram till idag) så vill jag gärna slippa vara med om det igen...

Så, vad har ni för förslag? Något läderbeklätt borde väl vara bäst?

Varför inte istället hålla hänerna lite högre upp på hovväggen så slipper ju skära dig i fingrarna.

Hanskar kan knappast vara en bra lösning, slinter du med hovkniven när hon drar åt sig benet så är det bara en tidsfråga innan du slinter rakt in i strålen med hovkniven när hon drar åt sig benet.

Lär ni Er inget om hur man jobbar med hästen och säkerhetshantering både för Er och hästens skull på hovvårdskurserna??

Nej trodde väl inte det,, en döhov är ju mkt mer säker att arbeta med än en levande individ.

Sv: Verkningshandske

Jag brukar använda vanliga arbetshandskar som man köper på typ Granngården. De brukar vara av nåt smidigt skinn (eller vad det kan heta).
De brukar inte kosta mer än 20-30 kr.

Jag brukar lyckas raspa mig på händerna, fråga mig inte hur, men då jag inte har några som helst problem att arbeta med handskar så får det vara så.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 239
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 447
Senast: mackan
·
Övr. Barn Förhållandet med barnets pappa är så gott som över. Han är inte en lätt man att leva med och jag är så arg på mig själv som skaffade...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
28 606
Senast: Keb71
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 446
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010
  • Uppdateringstråd 31