Veredus pro-light

O

Oktober

Har en kort fråga (eller tre), hoppas nån kan ge svar. Hur är storlekarna på veredus pro-light skydden?

L - full
M-cob
S-ponny
Stämmer det? Hästen i fråga är ca 148 och är lite osäker på vilken storlek jag ska ta. Vad har ni för storlek till era hästar och hur höga är dom?

Sv: Veredus pro-light

Nja, jag har M i mina men S hade blivit bättre. Det är stora i storleken och jag har ett halvblod. Så jag skulle ta en storlek mindre än var hästen vanligtvis har.

:)

Nej de är jättestora,
S=cob
M=Full
L=X-full

Jag hade S till min kraftiga D-ponny o de var perfekta! De gamla modellerna alltså, de nya tycker jag är lite mindre i stl, men fortfarande större än vanligt.

Har M till lilla fuxtanten med pinniga ben. Tror att S skulle funka också. Hon är 156 cm i manken och har som sagt smala ben. Det är av gamla modellen, men jag har inte upplevt någn större skillnad mellan nya och gamla modellen.

Okej, min ponny har ganska pinniga ben (ja inte extremt), ska köpa skydden via internet så lite jobbigt att få fel storlek, men då kanske man skulle våga satsa på ett par S. Hur tycker ni skydden är i övrigt? Bra/dåliga osv.

Till min ena d-ponny, som har långa, smala ben har jag S, dem sitter jättebra. Köpte M till bakbenen för jag tycker att hon är grov över kotorna, men det blev inte så bra :p, hon drunknade typ...

Till min storhäst, högbent men har "breda" ben så sitter bakskydden i strl M perfekt, köpte M i framskydden också, jag hoppas att dem ska sitta bra :p... Provade ponnyns skydd och dem var såklart för små, men vågade inte ta L heller, framskydd får ju inte bli för höga...

Har en maxad d-ponny och hon har S i sina både fram och bak.

Tack, för alla svaren då vet jag vilken storlek jag ska köpa:) Jag som från början hade tänkt köpa M, tur att jag skrev denna tråd:p

har stl S till min arab som är 152 i mkh. sitter som gjutet :love:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 236
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 697
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 336

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Black Friday
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar