Ventilationsfläkt

K

Kockan

Någon som har något tips på en bra ventilationsfläkt till mitt stall? Har ett stall med 6 boxplatser, men bara 4 hästar nu. Brukar ha på fläkt nattetid under vintern för att hålla fukten borta. Luften är klar som kristall på morgonen då den varit på!
Den gamla fläkten låter så illa och börjar bli skruttig så det är dags att byta ut den. Viktigt att den inte låter för mycket tycker jag.
Har kollat in Nordposts "Multifan" som verkar bra. Vet andra som har den.
Jula har ju en lite billigare variant, men vet inte om det är lika bra kvalitet på den?
Clas Olsson har en också men den tycker jag verkar alldeles för klen.
Man vill ju inte köpa en för klen, men man behöver ju inte överdriva heller. Varför finns det så många olika att välja på.....:crazy:
Någon?

Sv: Ventilationsfläkt

Ljudet är till största del beroende av hur du monterar fläkten.

Vi har Nordposts och den funkar kanon. Vi har byggt en ljudisolering under så det hörs nästan inget.

Har fått veta att troligen lagrena är slut i våran. Det är nog därför den låter så mycket även på lägsta farten. Min kompis fläkt låter också ganska mycket på full fart, men nästan inget alls då den går på låg fart.

Det är en Nordpost-fläkt som kompisen har, som jag skrev om ovan. Ska nog kolla in en sådan när jag har vägarna förbi Nordpost nästa gång.

Ingen som har den från Jula? Den är ju lite billigare...

Hej
Jula har två varianter av takfläktar.
Vi köpte den stora kraftiga fläkten.
Den fungerar mycket bra , bra pris.
har nu haft den 2 år.

Vet inte vad du menar med takfläkt, men jag menar en sån där vanlig med vingar. Typ en sån man kan ha inne i huset i taket. Har du en sån i stallet???
Det jag menar och vill ha är en sån som man sätter mot ett ventilrör ut, liksom. Eller är det en sån du menar?
Jula har en variant som heter "Ventilationsfläkt Orieme". Det finns 4 olika watt/styrkor på dem. Från 55-190 watt. (995-2295 kr) Är det en sån du har?

Ingen sådan fläkt man har inne i taket.
Detta är en ventila tions fläkt med vingar.
Jag har typ en skorsten på taket i mitt stall. Där har vi satt in fläkten.. Så den fungerar kanon bra.
+ ventiler åvanför fönstren o öppna fönster.
Hade stora problem innan. Då blev det fukt + mögel i taket. Nu är det bra .
Denna är en starkre vatt.

Detta är en ventila tions fläkt med vingar.
Jag har typ en skorsten på taket i mitt stall. Där har vi satt in fläkten
Ok, då pratar vi om samma sak. Jag har som du, med en "skorssten" där fläkten sitter.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 003
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av... 11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 967
Senast: Åsa A
·
Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt... 2
Svar
23
· Visningar
7 173
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
9 758
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II