Vems är underhållsstödet?

Sv: Vems är underhållsstödet?

Ärligt förstår jag inte ens vad du har med döttrarna att göra.

Men hallå!
Ärligt talat så var detta bland det dummaste jag har läst på väldigt länge. Vaddå vad hon har med döttrarna att göra? De är ju hennes bonusbarn, de är del av hennes familj, det oroar TS att de far illa, det är väl själve fan att man aldrig kan göra rätt när man är en plastmamma?

Bryr du dig inte är du en kärring som inte tar hand om barnen, bryr du dig så är du en kärring för att du lägger näsan i blöt, hur FAN ska vi göra egentligen?

Men det är väl så det är, har man inte genomlidit 9 månaders graviditet med efterföljande förlossning, så ska man vackert ställa sig i bakgrunden och låta andra "kunniga och berättigade" sköta familjen.

Undra om du anser att samma spelregler gäller för adoptivföräldrar? Fosterföräldrar? Mor- och farföräldrar?
Eller är de mer berättigade att älska och bry sig?

/Rea, kärring som bryr sig och älskar sonen som sin egen.

Jag håller med dig, Rea!

Min man är bonusförälder till min son, och han skulle ha åkt ut för länge sen (aldrig sluppit in i hemmet) om han hade sagt att han inte hade något med barnet att göra!

Jag fattar inte hur man ska kunna dela livet med en förälder utan att också dela livet med den förälderns barn, när man bor med dem under deras uppväxt.

Jag skulle också vara rädd och orolig om nån hotade att bränna ner huset osv:crazy: Det är ju olaga hot, vad säger polisen om det?

Klart man bryr sig om familjemedlemmar även fast det inte är mina biologiska döttrar.
Polisen tror inte att mamman kommer att "fixa" min sambo eller bränna ner huset. Hon kommer nog heller inte ta livet av sig. Det är mycket snack o liten verkstad. Polis säger att personer som snackar så mycket inte går till handling.
När min sambo flyttade från henne för 7 år sedan så skulle hon ta livet av sig. När polis kom hem till henne då så satt hon på sängen med en slips runt halsen, hon skulle strypa sig sa hon. Det är ett klart rop på hjälp tycker jag.
Polisen vill att vi ska yrka på besöksförbud och skadestånd. Besöksförbud har vi gått med på, men skadestånd är vi inte intresserade av. Vi vill bara ha lugn och ro i våran vardag. Blir det besöksförbud så kommer nog mamman att hamna i fängelse. Hon kan inte låta bli att trakassera oss med sms. Böter blir det nog inte eftersom jag aldrig kan tänka mig att soc går in och betalar böter till en person.
Hon har iaf varit relativt lugn mot tjejerna i en veckas tid nu. Dom kommer hem till oss på fredag och ska stanna i 4 veckor i ett sträck. Det har även varit lugnt på våra mobiler denna vecka. Inga sms från mamman... peppar,peppar.......

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text...
2
Svar
28
· Visningar
4 948
Äldre Hej Buke! Visste inte om tråden skulle ligga under kropp & själ eller skola & jobb, tycker den passar under båda.. Nu ligger den under...
Svar
5
· Visningar
1 281
Senast: Squie
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 301
Senast: krambanan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama