Sv: Vems är underhållsstödet?
Jag menar naturligtvis inte att dra alla över en kam.
Jag ville bara påtala att mamman inte mår bra eftersom hon kastar ut sina döttrar med jämna mellanrum och sen lirkar tillbaka dom. Detta gör hon för att straffa OSS, min sambo och mig.
Vi har arbete båda två med medelinkomst, hon tror att vi har hur mycket pengar som helst att röra oss med. Hon är otroligt avundsjuk på hur vi bor, att vi hittar på roliga saker med döttrarna, att vi kan åka på semester m.m. Vi lever som en vanlig familj och har inga dyra vanor.
Mamman har som sagt var soc.bidrag. Hon köper inget till sina döttrar för hon spenderar pengar på kryssningar och danser. Hon kryssar ca en gång i månaden och är på dans minst en gång/mån. Jag missunnar henne inte att vara ute, men hon ska ge fasen i att ta tjejernas pengar till sina nöjen. Hon "lånar" pengar av dom som dom sen inte får tillbaka, dom törs inte neka henne...Nu vill hon ta av dom underhållsstödet för att kunna vara på nöjen.
Mamman har trakasserat oss och döttrarna väldigt i några år och förra sommaren fick vi nog när hon hotade att "fixa" min sambo och bränna ner vårat hus. Hon skrev även sms om att hon skulle ta livet av sig och att det då skulle vara MITT fel eftersom hennes döttrar tycker om mig och inte henne. Vi polisanmälde henne och först NU händer det nåt på den fronten. Förra lördagen åkte min sambo och jag på semester, tjejerna skulle vara hos sin mor. När hon fick reda på att vi åkte så kastade hon ut tjejerna. Mamman har vetat att vi skulle åka men hon har gjort allt för att hindra det. Tjejerna ringde till sin kurator som hämtade dom och skjutsade dom till polisen. Dom gjorde en polisanmälan på mamman och poliserna skjutsade sen hem dom till oss ifall mamman skulle stå på gården. Dom har klarat sig bra ensamma i nästan en veckas tid innan vi kom hem (dom är 18 och 20 år). Vi har haft telefonkontakt med dom dagligen. Skolan har tidigare gjort anmälan till både soc och till polis för mammans psykiska misshandel.
Nu undrar nog ni varför dom inte bor här på heltid...Det gör vi med!!
Vi har stöttat och uppmuntrat dom till det tillsammans med kuratorn och soc.
Antingen är dom så hjärntvättade av sin mor eller så är dom rädd för henne.
Igår sa tjejerna att dom ALDRIG skulle åka till henne igen, idag (nyss)berättade dom att dom ska åka hem till mamman imorgon, att mamman ska få EN chans till (det har vi hört förr), att mamman har lovat att bli snäll (har vi också hört förr).
Känner oss så maktlösa. HUR ska vi kunna hjälpa dom? Dom vill ju inte ha hjälp verkar det som. Det enda vi kan göra är att stötta dom och hämta dom när dom blir utkastade. Detta är påfrestande för min sambo och mig.
Så nu kan vi bara vänta på att dom ringer och ska ha hämtning för att mamman är tokig igen...
En sak till som gjorde mamman tokig inför våran semesterresa var att i våras "tankade" polisen ur min mobil på alla sms. Det var jättemånga hot-sms och fula trakasserier från mamman. Polisen har skickat dessa sms till mamman. Problemet är att hon även tagit del av alla mina andra sms, bl.a kärleksfulla sms från min sambo (hennes ex), mina kompisar och från mina barn. Detta gjorde henne tokig att läsa. Jag har försökt att ringa denna polis, men han har semester till den 18 juli. DÅ ska jag ringa och ifrågasätta varför mamman fått tagit del av söta, kärleksfulla sms som måste stuckit henne i ögonen. Dessa sms har inget med utredningen att göra. Tur att det inte står nåt fult om mamman i dessa sms eller sms från andra.
Oj vad jag har skrivit av mig, tror nog jag behövde det.
Hjälp mig att hålla tummarna att mamman ska vara snäll mot sina döttrar denna gång. Mamman är väldigt ensam, alla har vänt henne ryggen, även hennes egna syskon. Hon behöver hjälp, men hon inser det inte själv. Det är inget fel på henne, det är alla andra som det är fel på.....