Vem vinner SM till helgen??

F

fio

Tror ni?

Jag tror Linda på någon av sina hästar.
Piia är alltid vass men Linda är snäppet värre.

Tror på Piia. Men håller som vanligt tummarna stenhårt för VC. Hon har ju 3 hästar med, som alla är riktigt bra. Så jag tror hon har en mkt god chans. :bump:

De klart vi tror på Piia!!! Man måste ju tro när hon e härifrån... Med vem deltar hon? Vad är det för klass?

Det går i cnc*** och hon rider Karuso.
Jag får nog hålla med om att Linda blir vass, men jag tror även lite på Piia och Magnus

Men hur är det nu, hon får ju inte deltaga med alla hästarna i SM klassen. Max två tror jag eller det kanske bara är en!?

Citat: NYTT FRÅN 2003
Om en ryttare startar flera hästar i en klass skall den bäst placerade hästen räknas som mästerskapshäst.

Det tolkar jag som att alla hästar är med men att endast en kan vara placerad i SM.

Det är rätt tolkat max 2 hästar får vara med :confused: men man kan bara bli placerad med en av dom, det är förmodligen Lindas fel eftersom hon blev både 1:a och 2:a i SM för några år sedan och herregud så får det ju inte vara ;)

vad hände med magnus i dressyren efter som det står att han blev utesluten????

Han kanske ramlade av, eller så hoppade hästen över dressyrstaketet :rofl:

Eller så red han förmodligen inte alls kanske.

Ojoj, Linda rev fem med Maja, hon får inte rida terrängen..& hon som låg i ledning.. :crazy:
Piia gick om, hon var den ENDA som hade mindre än 2 ner i hoppningen. Så Piia leder, Linda 2a med Bullen & Anna 3a med Snacke :D efter dressyr & hoppn.
Underlaget på banan är visst STENHÅRT.

Magnus blev utesluten pga felridningar ... :crazy:

"Säker källa" har nu också berättat att han inte kommer att starta någon av de andra hästarna heller i terrängen imorgon, jättesynd om det är så. :(

Oj oj då!! Förra året var underlaget på hoppbanan oxå stenhårt, min häst som aldrig stannar började stanna på framridningen och skruva sig över och hoppade allmänt kasst. Han brukar faktiskt hoppa nolla men jag tror jag hade ett stopp och 3 nerslag förra året och massa tidsfel.

Alla rev och vägrade som bara den förra året.

Ja ja då vet vi att Piia kommer vinna då ;)

Mm, då verkar det bli en upprepning i år med alla rivningar och stopp..trist! Kan de inte göra något åt underlaget, eller flytta banan? Tråkigt när det är SM & allt.. Fast **-iga klassen hade ju lite bättre resultat.
Japp, Piia blir nog svår..som vanligt! :D

Ja, det klagades mkt förra året på hoppbanan men dom trodde det skulle bli bättre detta året eftersom tävlingen låg 2 månader tidigare, men när det är så här torrt så blir det stenhårt. förmodligen lergjord. Dom kunde ha vattnat rejält nu när det varit så torrt och speciellt nu när det är SM och allt :(

Ligger Piia i ledningen så tror jag fantamig det är omöjligt att få bort henne därifrån, hon är säkert sugen på att vinna SM även om hon inte är svensk, eller kanske just därför ;)

Såg Kolombia som hon vann på i strömsholm (fast på TV). Jisses jädrar vad snygg och läcker den hästen har blivit :love:
Den var lite "stor och tung"förra året men nu... smidig och slimmad som en katt.

Mm, Kolombia är skitfin..blir nog ingen dålig efterträdare till Karuso!
Men vilket SM det blev då.. :crazy: Piia, Linda och Anna strök sig på grund av det dåliga underlaget på terrängbanan, det var de tre som var topp-trion. Vann SM-guldet gjorde (nog) till slut Katrin Norling på Cacao, även om det (nog) blev Victoria Carlerbäck som vann klassen på Bally´s Geronimo, den häst hon hade valt att inte ha med i SM-klassen..otur. Blev ett lite avslaget SM när topptrion försvann, även om man förstår varför.
Tror Johan Lundin & Business :love: klättrade upp i placeringar, kanske medalj..?
Annika Claessons Rasmus var :love:, den har man inte sett på ett tag.

Och så får väl Magnus hem & plugga på rätt dressyrprogram till OS.. :o :o :o

aha, så det varför därför alla 3 var strukna..men så illa kan det ändå inte ha varit, alla andra genomförde ju terrängen.. :confused:

Jo fast man riskerar inte sina OS hästar :smirk: "alla andra" är inte aktuella för OS och det är säkert därför dom valde att inte starta.
Jag förstår dom fullt ut, var det så illa hade jag inte heller riskerat min häst OS eller ej.

Var det stenhårt på terrängbanan oxå tro?? Usch stackars sponsorer :(

Astrid Antonsson och Casey fick överraskande bronset, jätteroligt för henne tycker jag, kanske tråkigt när dom bästa stryker sig, men vem fan kommer i håg det om 10 år :cool:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Helgen kunde inte bli så mycket bättre för Annelie af Ekenstam och hennes häst Kira när de deltog i SM i Skåne i helgen.
Svar
0
· Visningar
100
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Växjöortens Fältrittklubb slutade på en tiondeplats av 23 lag under lördagens lag-SM i fälttävlan för ponny. Tingsryds Annie Fritzson...
Svar
0
· Visningar
299
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerades Breeders Trophy i fälttävlan i Össjö utanför Ängelholm. Årets tre vinnare har korats och dessutom har det ridits...
Svar
0
· Visningar
327
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25