Vem ska vi betäcka Delilah Kemp med?

via

Trådstartare
Nästa år ska Delilah Kemp betäckas. Helst skulle vi vilja ha något franskt på henne, och vi är inte främmande för att skicka henne till Frankrike på betäckning. Ska vi göra det, är det ju nästa år det ska göras, sedan ska hon ju förhoppningsvis ha föl vid sidan.

Hon är 160 cm hög, är lite överbyggd. Hur lång hon är vet jag inte, men längre än vad hon är hög skulle jag tippa. Hon är korrekt i benen, har något kort hals.
Breddar lite dåligt, men då hon dras med diverse gamla skavanker, är det svårt att veta vad hon hade haft för aktion utan dessa. Hon är riktigt startsnabb, eventuellt inte så stark. (Vi har inte riktigt kunnat testa henne, då vi efter att hon blev hyfsat fräsh i kroppen, har haft Rhinovirus under våren, och sedan lite hältor igen..) Vi köpte henne i slutet av förra året.

Hon är fantastiskt trevlig att både hantera och köra, dock ska man kanske ha i åtanke att Nevele Pride är hennes farfar.

Hingsten ska ha en bra överlinje, vara "normalstor" (~157-165) bredda bak, och så klart gärna vara både speedig och stark.:D

Härstamning:http://www.blodbanken.nu/servlet/GetBBData?breed=warm&lang=swe&trotter=delilah+kemp

Sv: Vem ska vi betäcka Delilah Kemp med?

HAr haft 2 av hennes systrar ( speedy o bonnie) :D dom var också snälla o trevliga flickor....

Synd inte min hingst är gdk för annars skulle ha ha de kriterierna du söker :D :love:

Vad kul! Hur såg de ut exteriört? Hur rörde de sig?

Ja, att din kille kan bredda har jag ju sett bildbevis på..

Kommer inte riktigt ihåg men dom var nog ganska små o trånga i gången bägge två, inte spec stora....kommer mest ihåg Speedy..men trevliga med arbetsvilja var dom ( gillar ju barbequehästar så dom ligger lite närmare mitt hjärta )

OT såfinns det ett sto i finland efter barbeque som heter Tenacious :rofl:
Riktigt trevlig stam och en snygg häst... ( fantiserar om en betäckning mellan dom två :angel: )

Tenacious+Tenacious måste väl bli bra?:D

Om Delilahs syskon är små, kanske vi ska ändra kriterierna på hingsten till inte under 160.
Och ännu vikigare känns det att den kan bredda, om även hennes syskon är trånga i gången. Tänk vad Buke är bra!
Nu behöver vi bara lite hingsttips också.
Solros kanske har koll på hur olika franska hingstar rör sig?

Buvetier gillar jag/vi, men vill kanske helst ha honom en generation längre bak. Vi har dock ett fölsto efter honom.

Du är väl helt fantastisk när det gäller att använda Blodbanken!:bow:
Det är ju helt klart intressant. Möjligen är han för liten, med tanke på vad Martha skrev om Delilahs helsyskon.
Någon som vet vad SPK har för aktion?

Fler förslag någon?
Som sagt, helst franskt. (Sorry Snazzy..)

Vet inte hur SPK breddar, men en spänstigare och mer "flygande" häst har väl sällan skådats på travbanan. Titta på bilder på honom på hans hemsida! Har också hört att flera efter honom är riktigt stora utan att deras mödrar är det!

Min absoluta favorit franska hingst är lätt Orlando Vici.. innan skadan så spöade ju han skiter ur allt och alla inklusive off shore dream (stavning) prix d'amerique vinnaren.
Så jävla snygg också..

Mmmm. Han finns med bland kandidaterna. I år har vi Hillary Clinton dräktig med honom, så vi hoppas på en riktig skönhet till våren. Hilly brukar lämna snygga barn!:love: (Kolla in tvååringen i tvååringstråden)

Trist när det blir så. Du får ta nya tag nästa år. Blir det OV igen då eller?

Nej, nu blir det färskt. Vi porvade med Enjoy Lavec utan framgång väldigt sent, det kanske blir han nästa år.

Kan ju uppdatera lite om hur funderingarna går.
Vi har (haft, en är såld) tre avkommor till In Love With You, efter tre olika märrar.
Häromdagen när min gubbe kom in efter att ha kört både tvååringen och ettåringen efter ILWY, sade han: Nästa år betäcker vi ALLA märrarna med ILWY!!
Detta sagt med humor, men även lite allvar. Treåringen, med Buvetier till morfar, har vi precis sålt till fina pengar. Den är vi inte själva uppfödare till, då vi köpte honom som föl, men vi äger numera mamman. Han har intressant linjeavel på Nesmile.
Tvååringen (med And Arifant till morfar)är kvalad, skitsnygg och supertrevlig, ska ner och gå provlopp på onsdag, så får vi se sedan när det blir debut.
Ettåringen (med Speedy Somolli till morfar, linjeavlad så där som man inte ska göra på SS..) är ju bara promenerad/joggad i vagn, men är snygg, korrekt, och mycket trevlig.
Ingen av de vi har haft skulle vi alltså ha något emot att göra en till av, sedan har vi två märrar till, Jalusie och Delilah som är orsaken till den här tråden, och båda de skulle passa till honom också..
Hm.. Tror ni Dubois lämnar bra mängdrabatt..:angel::D

Är han listad eller måste man åka till Danmark? ILWY alltså.

hu, va "svårt"
Tänk om man viisste allt innan :D
ILWY kanske bara lämnar fina unghästar, sen när det gäller så klarar dom inte pressen. ( vet inte hur gamla avk han har)

Juliano Star har väl varit något av nån slags "halvsnackhingst" under årens lopp...och en del RIKTIGT bra har han ju faktiskt lämnar också ( om jag nu ska krångla till det ytterligare, men har Commander Crowe på näthinnan)

Allt blir säker bra med Delilah :love: Med den fadern o den stammen kan du sätta på na en åsna och det blir succe :D

*såg det fanns en sån komb på Juliano/Barbeque

Senast ändrad:

Liknande trådar

Trav Nu är läget ungefär lika förvirrat som det brukar vara så här års. Vi har fem ston som ska betäckas. Givetvis har vi en massa egna...
Svar
12
· Visningar
1 993
Senast: johnpatrik
·
Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 276
Senast: Cambrie
·
Trav Tvärt emot vissa andra på det här forumet som letar fel inom travet, så tar jag steget in i trav världen istället. Jag har fått låna...
2
Svar
31
· Visningar
2 450
Senast: Giantchill
·
Trav Jag har ganska länge haft en del funderingar på att ta ett föl på mitt sto, och eftersom jag absolut inte kan någonting om avel och...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Riley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Vi med egen gård/stall