Vem ska jag köpa?

Sv: Vem ska jag köpa?

Vi provred bara inne på ridbanan. skrev du..

Jag vet inte vem ni ska köpa men se er om ordentligt innan ni bestämmer er. Jag har ingen egen häst men jag brukar prova medryttarhästar flera gånger innan jag tar något beslut. (Ändå är det inget stort steg i jämförelse med att verkligen köpa hästen) Det kan vara mkt stor skillnad på en häst på banan en sommar eller vårdag men i kalla vintern en hel annan häst ute i skogen. Även om det är lång tycker jag ni ska provrida flera gånger, det handlar om mkt pengar o om levande djur detta. Tänker er noggrant för.
 
Sv: Vem ska jag köpa?

Tack för era kloka svar. Vi tror att det lutar mot 19 åringen utav den anledningen att 9 åringen slängde så mycket med huvudet. Har läst om headshaking. Vet inte om det är det hon har men vi tar nog inte risken.
Vi ska kräva att få göra böjprov och spattröntgen på 19 åringen i så fall. Vi kikar lite vidare också. Kanske vi hittar en yngre som passar oss.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 900
Hästmänniskan Vi har kommit så långt att vi ska börja leta ponny till dottern som blir 11 år i år. Det är första ponnyn och vi tänker oss en C ponny...
2
Svar
24
· Visningar
3 778
Senast: Yrja
·
Gnägg En märklig fråga från någon som varit hästägare flera gånger men det var så länge sedan och jag tror jag var för ung för att fatta allt...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
16 057
Senast: Targa
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 548
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp