Vem köpte vad idag?!

Messy

Trådstartare
Någon som kom hem med en söt bebis från auktionen?
Ska ni ha den till galopp eller ridhäst?

jag var SÅ sugen på några st, men, inte så smart att bli hästsamlare :angel:

ut med bilder och info!!! :bump:

Sv: Vem köpte vad idag?!

Tänkte precis samma som dej messy jag ville också veta :bump::bump:
Jag vågar inte ens åka på auktioner pga mitt hästsamlande... Var det någon som köpte en blivande Derbyvinnare?? Eller hände det något annat intressant?

jo men mer persoooonligt med bilder å glädjetårar ;)

är nyfiken på nr. 1 och 22!!!

Många såldes inte och priserna var enormt låga, undrar hur någon ska våga satsa på avel:confused:

Det är lite skrämmande att priserna är ungefär samma som för 20 år sen när jag var på en auktion där det också var låga priser:eek:

Synd, verkligen. Men folk vågar kanske inte satsa i dessa tider, som är nu.

ja det är tragiskt att se hur lite ett "liv" är värt... minns något år en som fik en för 5000kr för den ville inte på transporten... "ta den - hej då" typ :cool:

men som sagt, man kan göra riktiga kap!

Fast om "ett liv" är värt 5000.- eller 50 000.- är nästan lika hemskt egentligen.

Hur som, jag var inte där. Hade jag varit det, hade jag def kommit hem med något jag egentligen inte skulle köpt ;)

Nr 22 var också en av dom jag hade velat se IRL

Fast om "ett liv" är värt 5000.- eller 50 000.- är nästan lika hemskt egentligen.

Hur som, jag var inte där. Hade jag varit det, hade jag def kommit hem med något jag egentligen inte skulle köpt ;)

Nr 22 var också en av dom jag hade velat se IRL

nä det är sant

nr: 22s mamma.... ojojoj... hon var (är) sååå vacker :love: Mamman föll jag för sommaren 2002 när hon var föl, hon stack ut, "lite finare, lite bättre" hehe...

Det var för uppfödarna tyvärr ganska dåligt betalt men som tur var inte så dåligt som befarat innan med börsras etc...

Nr 22 gick till en ägaren hos Bosse Neumann tror jag så Messy lär väl kika förbi där :)

Själv har jag fått nr 71 och 88 i stallet och är jättenöjd :D

*KL*

Shit vilka dåliga priser. Jag började ju dregla redan när jag såg katalogen, och en HIMLA tur jag inte 'åkte bara för att titta' - helt klart.

Men gud så trist för uppfödarna =/

jag lär ju bo där och stå med cash i handen i hopp om att hon blir ridhäst lagom tills det är läge för mig att ha 2 ;)

BILDER annika ;)
grattis till köpen!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 121
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 855
Senast: Lhas
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 170
Hästmänniskan Hejsan! Jag känner att jag behöver lite hjälp med mina funderingar kring min häst. Det är så att för ungefär 1 år sedan så köpte jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 869

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka