Sv: Vem har rätt?
KL*
Att de inte reagerade på att hästen var smal var för att säljaren kunde bara komma en viss dag då mamman i huset inte var hemma. Jag sa att jag då kunde ta emot dem, bjuda på fika och gå igenom frågor, papper mm.
De skulle komma mot em/kvällen.
Kl 22 hade de fortfarande inte kommit. De hade dock hört av sig och sagt att de blivit försenade till mamman.
När kl var 22.30 skickade döttrarna sms om att de var på väg.
Jag bytte då blöja på min yngste, tog på mej jacka och gick ner. Det fanns varken bil eller transport däremot en häst i en box.
De hade sagt att de inte hann med nån fika och slängt in hästen i boxen och åkt direkt. De var här ca 5 min.
Jag tyckte direkt att hästen var smal och sambon oxå som kände över honom.
Mamman som haft kontakt med en person som haft hästen under ett halvår ringde och frågade varför den var så smal. Hon sa då att de gött upp den under vintern/våren. om detta sas inget innan den kom.
Försäkringen tog mamman direkt då den kom och det var inga problem.
vet kom ut efter ca 2 veckor och konstaterade då att den visade hälta efter böjprov och sa att försäkringen knappast skulle täcka utredning då den inte kom av skada efter att den tecknats.
Jag tycker själv att familjen A gjort en del missar i denna affär. Främst genom att ha så bråttom och inte begärt vetbes innan de började diskutera affär.
Däremot tycker jag synd om hästen som nu står på annons att den lämpar sig för denna tävlingsgren och dessutom har de höjt priset på den.