vem har planerat för tävlingsesongen och vilken bli er första tävling i år?

Sv: vem har planerat för tävlingsesongen och vilken bli er första tävling i år?

Hejsan

Vi kommer att börja med Vasaritten och sedan är målet att rida alla tävlingar som är med i Norrcupen. Ny häst så vi ska ta det lungt denna säsong och bara samla mil i benen, om allt blir som jag planerat vill säga. Det blir så spännande att rida arab istället för travare, men jag saknar travaren ibland.

Mvh Lina

:laugh:hejsan lina, precis så där var det ju för mig i början ochså jag som alltid ridigt travare, och nu rider lillprins okey mitt smeknamn lille wadych.
men tids nog rider du in dig på din kommande häst.
lycka till vi syns väl på någon av tävlingarna mvh anne brückner:banana:

Efter att vår första säsong hamnade i kategorin "sju sorger och åtta bedrövelser" hoppas jag att den här går lite bättre!
Jag tänkte köra PP på Fjällnora och Lovisedal, och om det känns bra kanske försöka mig på en CL på Uppsalaritten. Och så vill jag gärna åka på Billingeritten, det är mina gamla hemtrakter och hästen är dessutom född på Billingen :)
Känns som du är en RIKTIG distansryttare som inte ger dig efter sju sorger och åtta bedrövelser! Bra inställning! vi ses på banan! :bow:

:laugh:klart vi ses på tävlingarna , nu hoppas jag inte på några sorger för din del. nya friska tag för år 2009 vem vet vad det för med sig i bagaget.
kramar anne brückner:bump:

Tack för de uppmuntrande orden! Ja, jag hoppas verkligen vi syns ute på banorna. Vore härligt med en riktigt fullspäckad säsong 2009!

Jag kommer att låta min "lilla" dam få debutera på Lovisedalsritten CR och sedan kan det bli Edsbyritten. Jag vill först se hur/vad hon går för innan jag planerar vidare.

jag kommer starta med T50 på vedemaritten, sen om de gå bra ska ja ta åtta mil på hökensåsritten,( vet ej hur den banan e) någon som ha ridit den?? e de mycket backar o asfalt??=( gå han bra så bli de åtta på greveritten och simlångsritten o sen vet ja inte om ja ska ta billinge el fornaboda innan hallandsritten (om ja få ställa upp i den,vilket ja inte tror att ja får),måste kanske va funktionär.. va tycker ni!?=) vilken e bäst? billinge el fornaboda??=) jag bor i halmstad så måste ligga på hyfsat nära avstånd..=) någon som ska tävla fem mil på vedemaritten som vill ha sällskap??=) tänker rida i 13-14km/h tempo kanske=)

Billinge ligger väl bara 14 dagar efter Simlången? Det är ju lite nära.
// Linda

ja de bli nog lite nära me billinge så de få bli fornaboda som slut på säsongen:love: få ju se hur allt gå i sommar..:laugh:

Groom på Isaberg i augusti.

Simlångsritten 1/8

Blir en CR 50 km för oss om all träning nu flyter på i vår/sommar :angel:
Går det bra blir det Hallandsritten oxå...

Vi ska rida Hea 50kmT, Hökensås 50 KM T, Dacke 80 KM T , Sydnärke 80 KM T, Billinge 80 KM T och Fornaboda120 KM T ! Om allt går som det ska...

Tänkte rida 18 km pp på Hökensås
Sen vill jag inte planera för långt fram, men vill gärna rida Isabergsritten om Tant Häst vill.

lovar er har ni ridigt prova på så flyter det på sedan.
4 apri äntligen våran sons första clear round biter redan på naglarna, det kommer bli konstigt stå bredvid att gromma en ny erfarenhet, som nog är nyttigt för mig. han kommer då rida global handsome våran unghäst.
den 12 april blir det 80 km med lille wadycz och sedan björkviksritten 120 km
med scandal giggolo, till att börja med.
din tant kommer säkert tycka det blir kul lycka till .
mvh anne :banana:

Bra med återväxt inom familjen :D. Hur gammal är din son?

Jag hoppas på att starta min nya häst första gången på Greveritten den 23 maj. Är hon inte redo för CR får det bli PP så hon får komma ut och lära sig rutinerna.

Simlångsritten 1/8

Blir en CR 50 km för oss om all träning nu flyter på i vår/sommar :angel:
Går det bra blir det Hallandsritten oxå...

Heja! Det låter jättebra! Bra mål- Simlångsritten är så vackert att rida! Det är bara att njuta! Hoppas det funkar bra med sadeln!

Red två PP förra året (Hökensås o Billingen), men hästen blir 20 i år och blir ju inte yngre...

:laugh:zonny är 12år gammal, och visst känns det härligt när pojken nu skall börja tävla.
har försökt övertala vår stora flicka men tyvärr inte lyckats.
lycka nu till och vi syns på banorna.
mvh anne brückner:idea:

Blir PP30km på Hökensåsritten för mig och en kompis:)
Blir kanske också PP30km eller clearround 50km på Billingeritten

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 576
Senast: Liten
·
Distans fy vad jag avskyr vintern , är väl inte ensam om detta, så nu får jag sitta o drömma o planera för nästa år , hadde tänkt o börja med...
Svar
15
· Visningar
1 467
Senast: Cleese
·
Hästvård min häst har varit "sjuk" eller ja, konstig sen ca 1 år tillbaks... innan nån skriker nåt om att jag ska åka till vetten å talar jag om...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
16 123
Senast: SiZo
·
S
Distans Nedan följer en artikel som jag har skrivit och tänker använda i en studiecirkel för vuxna. Det kan när man börjar rida distans vara...
2
Svar
24
· Visningar
4 930
Senast: annoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30