vem har planerat för tävlingsesongen och vilken bli er första tävling i år?

cardigan

Trådstartare
zonny våran lille kille skall få debutera sin första clearrond på sämsholmsritten om allt går som planerat.och det skall bli jätte spännande.
min första tävling tar jag den 12 april på vedmarritten.
ni andra då vad har ni för planer inför kommand sesong?:banana:
mvh anne

Sv: vem har planerat för tävlingsesongen och vilken bli er första tävling i år?

Göinge blir vår första o sen har jag inga vidare planer. Vi får se vad som händer.
// Linda

göingeritten har vi med planer för, då syns vi där.
mvh anne:idea:

första starten i år blir på sämsholmsritten.
vi börjar försiktigt med en 20km pp.

Hej, vad kul att nästa generation kommer, snart får man väl se barnbarn till kända ryttare ute på banorna också. Välkomna till Sämsholm!
Lilian Tävlingsledare

Sämsholm blir nog våran första oxå troligtvis PP20km men har inte riktigt bestämt ännu.
Synd att inte Remmene finns kvar, där var det himla mysigt.

Om allt fortsätter att gå som det ska, så blir det en T50 på Sämsholmsritten.

Har planerat och fixat (delvis pga jobbschemat), sen får vi se om vi lyckas ta oss iväg på alla eller o någon får strykas av någon anledning.

Jag & Honey börjar med CR 40km på Lovisedalsritten.
Sen kör vi Uppsalaritten PP 20km, Rimboritten CR 50km.
Comeback till Billingeritten PP 30km (som förra året) alt CR 50km (beroende på hur hästen känns efter Rimbo...). Fornabodaritten PP 30km, Hallandsritten PP 30km.

Lovisedal och Rimbo är ju så nära, så de måste vi ju nästan rida... :angel:

:)hej vännen, du skall bara veta va mamma o pappa som vi är kommer att vara nerviga.
men jag tror zonny fixar det bättre än oss, han har nog mer huvudet under kontroll. en liten rackare på häst som han är. första gången han satt på häst var han 1 år, hadde honom då framför mig med på långtur, med mig hadde jag sadelväska med blöjor och välling så han har fått börja i tid.
så det är väl äntligen dags nu att han får börja sin karriär.
så det blir zonny med globalhandsome.
vi syns då många kramar fam brückner:idea:

Fjällnoraritten blir först. Sen en lång paus innan Hökensås, efter det rullar det på. Ett måste detta år om inte hästen skulle bli skadad eller nåt är ett besök i Sveg.

Från början var tanken att Space (6år) skulle gå Fjällnora PP 20 och CR 50 på Fornaboda. Men nu känns hon inte redo, är "ung" i huvudet, kanske att hon kan gå en PP i slutet av säsongen.

Polenta skulle gå CR 40 Lovisedal. T50 Uppsalaritten och om allt fungerade bra då så T50 i Sveg, sen kanske Edsbyn eller Fornaboda. Men nu har hon en hovskada, som vi väntar och ser åt vilket håll det går.
Hade nästan tappat sugen lite, men så döck det upp en möjlighet att köpa en 16 årig arab som har gått upp till 8 mil förut, har nu stått ett tag och blivit ganska tjock men med lite tur så är vi med på Uppsalaritten CR 50.

:laugh:då får vi hoppas att du kommer ut på uppsalaritten, lycka till.
mvh anne:idea:

Jag börjar nog med Lovisedal eller fjällnora beroende på underlaget i mars. Efter det har jag bara en spikad och det är givetvis Midnattsritten :D

Den första tävlingen med den ena hästen blir en T50 på Sämsholm, så långt har jag bestämmt iallfall.
Sen ska den andra hästen debutera med en CL och det får nog bli på Hea ritten.

Oj, såg inte att lovisedal bara hade clear round... då får det bli en annan ritt :)

Efter att vår första säsong hamnade i kategorin "sju sorger och åtta bedrövelser" hoppas jag att den här går lite bättre!
Jag tänkte köra PP på Fjällnora och Lovisedal, och om det känns bra kanske försöka mig på en CL på Uppsalaritten. Och så vill jag gärna åka på Billingeritten, det är mina gamla hemtrakter och hästen är dessutom född på Billingen :)

Showman kommer om han inte blir skadad
-debutera på Sämsholmsritten CR50 km
- Om de går bra så startar han Hökensåsritten CR50km eller om man är så djärv och tar en T50 km istället.
- Antigen Dackeritten eller Greveritten T50km om han gått bra tidigare.
-Tror Simlångsritten eller Billingeritten T50 km
- Hallandsritten T50 km

Hoppas vi ses på banorna framöver:bump:

//Frida

:idea:roligt att du är från göteborg, vi är ju inte så många som är där i från som tävlar distans.
mvh anne;)

ni andra då vad har ni för planer inför kommand sesong?:banana:

Kommande säsong skall jag sukta ännu mer efter att få starta distansritt... Kanske svänger jag förbi någon ritt bara för att titta och insupa atmosfären.

Hästen skall lära sig vara ute 2-3 timmar tillsammans med mig, men det blir ju till fots. :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 576
Senast: Liten
·
Distans fy vad jag avskyr vintern , är väl inte ensam om detta, så nu får jag sitta o drömma o planera för nästa år , hadde tänkt o börja med...
Svar
15
· Visningar
1 467
Senast: Cleese
·
Hästvård min häst har varit "sjuk" eller ja, konstig sen ca 1 år tillbaks... innan nån skriker nåt om att jag ska åka till vetten å talar jag om...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
16 123
Senast: SiZo
·
S
Distans Nedan följer en artikel som jag har skrivit och tänker använda i en studiecirkel för vuxna. Det kan när man börjar rida distans vara...
2
Svar
24
· Visningar
4 930
Senast: annoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30