Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är nojig över att golfströmmen börjar sakta ned och att det snart kommer bli svinkallt i hela Sverige året om.
41,6 minus här i Jukkasjärvi idagJag läste att kallaste temperaturen i Sverige nu är ca - 43 grader.
Så... vem på buke har det kallast nu? Någon som bor där det är - 40 grader? Hur funkar det för er? Jag läste att tex tåg ställts in... är nyfiken på hur det är att leva i -40 grader....
Logaritmisk kyla!!!Det är någon form av tortyr det här .
-30C är ju helt görbart, men det är som att varje grad under gör det exponentiellt mer dödligt
...
Och min dunjackas tyg liksom exploderade av mina rörelser, tyget blev för styvt och sprack. Tur jag har en Fjällräven också, den verkar hålla.
Och det håller i sig så länge . "Bara" -39C nu...
Apropå att frysa. Det mest jag frusit var när vi kom hem från Sri Lanka över jul och nyår, +35 till en snöstorm i Stockholm. Det var inte sådär jättekallt, kanske -6 eller så. Men temperaturskillnaden gjorde att jag satt under ett duntäcke i soffan och hackade tänder. Särskilt som jag åkte Arlanda Express med en massa baggage.
Nja, ma önskar ju att man kunde säkerställa att vattnet inte fryser utan att tvinga hästarna att stå inne. Men vad ska man göra liksom...Sånt tycker jag är riktigt kul när man med djuren hjälps åt att göra nytta och inte slösar med resurser.
Jo, du har rätt det finns roligare saker man samarbetar med djuren om.Nja, ma önskar ju att man kunde säkerställa att vattnet inte fryser utan att tvinga hästarna att stå inne. Men vad ska man göra liksom...
Du ser förhoppningsvis inga ormar ringla omkring heller...I Jämtland as we speak, -35 i skogen och -30 vid huset #myggfritt
Vi har en Mitsubishi-pump som vi fick installerad för 6-7 år sedan. Den har aldrig klarat särskilt låga temperaturer på ett effektivt sätt tyvärr...Ja vi i Sörmland vinner inte -15. Glad att vi bytte ut vår 13 åriga luftvärmepump. Den gamla gick på max vid -10 och vi fick slå på element. Mitsubishi pumpen är inte i närheten av max och inga extra element.
Vi har en Mitsubishi ninja. De skall enligt montören vara bäst. Kostade 25000 kr lika som den för 13 år sedan.Vi har en Mitsubishi-pump som vi fick installerad för 6-7 år sedan. Den har aldrig klarat särskilt låga temperaturer på ett effektivt sätt tyvärr...