vem har bytt ut mitt barn mot en krokodil??!!

Cilla

Trådstartare
Matilda, nu 6 månader bits......
När hon blir trött eller hungrig, inte annars.
Mig biter hon i näsan och käken och hennes pappa i axeln.
Å hon biter hårt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Va gör man? :crazy:

Sv: vem har bytt ut mitt barn mot en krokodil??!!

Vi har samma problem, Emilia (snart 15 manader), har kommit pa att bitas är jättebra för att fa uppmärksamhet.
Som tur är gör hon det inte för ofta, mest när hon är pa sitt busigaste humör och tycker vi är trakiga och inte leker tillräkligt med henne.

ja brukar säga "nej, så får man inte göra, inte bitas, det gör ont", men hur mycket fattar en 6-månaders av det? :confused: (typ inget....)

funkar det? :idea:

annat än för att släppa ut lite smärta då....... :D

Nja, min piraya tjuter av skratt...Men det känns bättre för mig.
Av någon anledning tycker hon att det är jättekul om jag höjer rösten.

Haha Sam skrattar också. När han var 6 månader tog jag bort honom och sa nej. Jag kör lite på "det negativa ignorerar vi och det positiva berömmer vi" så jag gjorde ingen big deal av det. De slutar.

Rasmus var en huggorm länge och sprang t.om. och bet barnen på dagis!

När de är så små som Matilda är så vet de inte hur de ska visa sina känslor. Fortsätt med att säga Nej och visa samtidigt att man ska pussas och kramas istället.

Som sagt, Rasmus var riktigt hemsk men är nu hur gosig som helst som pussas och kramas massor :love: Både på oss, hans dagmamma, barnen han umgås med. Alltid när han ska säga hej då så ska han pussas och kramas med alla, även fast de är 1a ggr han träffar personen!

Nja, min piraya tjuter av skratt...Men det känns bättre för mig.
Av någon anledning tycker hon att det är jättekul om jag höjer rösten.

Barn är lite lätt psykopatiska innan de hunnit lära sig empati.;) Tur att de lär sig ganska snabbt!

Jotack, man blir till exempel tunnhårig av att ha barn. Min drar loss en näve i kvarten ungefär, helst nackhår och runt tinningarna.

elias (snart 15 mån) bet oxå väldigt mycket i en period någonstans när han var runt 8-11månader tror jag de var, men vi hanterade det genom att säga nej, så får man inte göra, eller -aj, mamma/pappa blir ledsen om du gör så... nu kan jag faktiskt inte komma ihåg när han bet sist så det måste ju fungerat iaf. nu har han kommit på att det är mysigare att kramas o gosa:love::)

Det var jag ;) (Som bytte ut henne alltså)

onda, onda du!
byt tillbaka! :devil:

nä, det är väl bara hennes sätt att förmedla att hon vill nått. nu har hon gått från att bita när hon är trött till att gnugga sig i ögona och "pussa" (slafsa) mig istället.

å när hon är törtig kniper hon ihop munnen till ett rakt treck och gnäller fram ett monotont mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm tills jag ger henne flaskan. å himmel, va lång tid det tog innan ja fatta va det var hon ville!!!!

sm sagt, hjälp..... mitt barn börjar bli stor nu. :eek:

Sebastian har oxå bitit nått så fruktansvärt en period.
Jag är ganska "uttrycksfull" ( ;) ), framförallt när det gör ont så jag skrek rakt ut och flyttade honom ifrån mig så fort han bet.
Han har iallafall slutat bitas (frekvent...) nu så det verkar ha hjälpt.
Sist han bet mig sa jag skarpt "NEJ" och satte honom i andra hörnet på soffan. Ungen tittar på mig och börjar teatergråta! För det var ju säkert honom det var synd om när han bet mig så jag hade märken... Fast, nu teatergråter han ioförsig för det mesta man säger Nej åt... ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 996
Senast: Cattis_E
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Snö
·
Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar...
2
Svar
33
· Visningar
4 259
Senast: EmmaW
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 361
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar