Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Uppfödaren till min 4 åring har fått ett föl i år E. Ronaldhino som var RIKTIGT SNYGG! Verkligen! jag är ingen "big fan" av något som har Robin Z i sig men denna var som sagt FIN.Fetcher N, Hip Hop, Ronaldhino,Jaguar.....
vem ska man välja?
fölet ska säljas,så vilken av hingstarna skulle vara populärast?
Har ett 3-årigt sto E Hip Hop som jag ska sälja efter 3-årstestet... kanske skulle man ta samma hingst igen....men är lite sugen på Fetcher N,han har bra stam..... Jaguar ser inte snygg ut,långa bakben och korta framben....typiskt galopphästypen....avkomman ska ju helst ha längre framben än bakben enl dom på fölbesiktningen.... min 3-åring har nästa lika långa fram som bak,men fick ändå kritik på just det.
Ville höra vad folk hade att säga om hans kropp,nedärver han det? ville ha igång en diskussion om det......
Du har ju köpt barbarellas kommentarer om Jaguar Mail rakt av. Ni två har ju gått från att ställa frågor om JM, hans härstamning och nedärvning till att bli "experter" på ämnet JM på bara några veckor....Ville höra vad folk hade att säga om hans kropp,nedärver han det? ville ha igång en diskussion om det......
Menar du att man vill att hopp- och fälttävlanshästar ska vara så långa som han faktiskt är?
Jag fick en mindre chock när jag såg honom live, det såg ut som att man kunde få plats med en sadel till bakom den andra.
Du har ju köpt barbarellas kommentarer om Jaguar Mail rakt av. Ni två har ju gått från att ställa frågor om JM, hans härstamning och nedärvning till att bli "experter" på ämnet JM på bara några veckor....
A: det finns ingen sådan statistik som hänvisats till i annan tråd, det kan vilken fransman som helst skriva under.
B: JM lämnar överlag högställda avkommor av en god internationell sporttyp och hans avkommor har gått högt på många unghästtillställningar i Frankrike där typen är vad som bedöms. Det skulle de inte göra om de hade alla dessa defekter som tillskrivits honom av en avundsjuk (?) skitsnackande spermaimportör på detta forum
C: alla hästar har även en mor vars gener och anlag kan slå igenom. Därför kan INGEN hingst någonsin lämna 100% perfekta avkommor. Vore allting så enkelt skulle vi inte behöva tänka speciellt mycket mer vad gäller avelsbiten.
Du har uppenbarligen ingen aning om hur många ston Jaggan själv har betäckt och hur många ston som överhuvudtaget betäcks i Frankrike om året inom SF-aveln.Jag är definitivt inte avundsjuk,är mkt nöjd med det utbud av hingstar vi har!!! Mycket nöjd dessutom.
Så här uttrycker man sig när man inte har ngt att argumentera med.Det JM lämnat värt att nämna av bra typ % jmftr med antal betäckta ston är inte ens i Frankrike något att skryta med.
det där med mor är väldigt viktigt när man väljer hingst som sagt.......
tror att Feliciano blodet kommer att användas mkt i år.
tror att Feliciano blodet kommer att användas mkt i år.
/b
Jag hoppas att du har rätt!
Min åsikt är att Feliciano och Irco Marco är det bästa inom landets gränser beprövade hoppblod vi har. Isaacs framgångar borde verkligen bidra till att våra hingstar med Irco Marco blod används ordentligt!
Jag hoppas att du har rätt!
Min åsikt är att Feliciano och Irco Marco är det bästa inom landets gränser beprövade hoppblod vi har. Isaacs framgångar borde verkligen bidra till att våra hingstar med Irco Marco blod används ordentligt!
Ja,inte bara inom landets gränser,blodet är oerhört intressant även internationellt.Det som många gånger framhålls är den höga ridbarheten och klokskapen hos avkommorna.
/b