Vem är grundaren till NH?

F

frust_frust

Hej,

jag hade tänkt skriva om personen som grundade NH, jag anar att det inte finns något säkert svar på denna fråga vem som är grundaren, någon som vet?

OBS: personen behöver inte vara vid liv längre, bara det finns gott om information om honom/henne.

Annars kan ni väl ge ett namn på en person som är den största personen inom NH.

Tacksam för svar!:D

(Jag har sökt efter ett namn men hittar inget svar, bara namn på en massa olika "vanliga" tränare)
 
Sv: Vem är grundaren till NH?

Jag har fått lära mig att Pat Parelli är den som började kalla det just Natural Horsemanship, men någon grundare tror jag det är svårt att hitta, det känns som det alltid har funnits och att det finns många duktiga som kan stå som förebild:)

Rätta mig gärna om jag har fel;)
 
Sv: Vem är grundaren till NH?

Nh har väl ändå ingen grundare?
Det är bara ett nytt namn på urgammal kunskap.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 356
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 958
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 173
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp