Vegansk efterrätt

Philosophia

Trådstartare
Tips på någon trevlig vegansk efterrätt. Jag ska laga den själv så den kan inte innehålla nötter eller mandel. Gärna något med choklad eftersom jag har en hel del (vegansk) choklad hemma. Men det är inget krav.

Eller finns det god vegansk glass att köpa? Det vore smidigt! Då kan jag servera det med hackad choklad och röda bär.

@Sleepan Pannacotta låter som en bra idé! Lätt att göra, går att förbereda och kräver inte mängder av olika ingredienser.

@Niyama När jag tänkte efter så visste jag ju att Tofuline existerade. Är den godare än t.ex. Oatlys glass?

Tips på någon trevlig vegansk efterrätt. Jag ska laga den själv så den kan inte innehålla nötter eller mandel. Gärna något med choklad eftersom jag har en hel del (vegansk) choklad hemma. Men det är inget krav.

ohsheglows.com/2014/02/10/top-13-vegan-desserts-of-2013/

Tänkte oxå glass först (mmmm!), men så kändes det lite trist och förutsägbart så jag googlade en snabbis. Nr 9 är en choklad och mandel-kaka... Testa den och berätta om den var lika god som den ser ut! :D

Resten var mest bars och praliner.

@Sleepan Pannacotta låter som en bra idé! Lätt att göra, går att förbereda och kräver inte mängder av olika ingredienser.

@Niyama När jag tänkte efter så visste jag ju att Tofuline existerade. Är den godare än t.ex. Oatlys glass?

Tofulines glass är sjuuukt god! Jag hade nog satsat på en gino med tofulines vaniljglass :) då får du användning för chokladen också!

När jag tänkte efter så visste jag ju att Tofuline existerade. Är den godare än t.ex. Oatlys glass?

Den är jättegod :love: Smakar inte riktigt som "vanlig" gräddglass dock, men får jag välja fritt i frysdisken så blir det lätt deras vaniljglass! (trots total avsaknad av allergier och dyl)

Den här brukar jag göra, dock brukar jag få ha den inne i ca 35 minuter i min ugn, så håll koll på kladdigheten:) Den är god både med och utan lakrits! Och det går ju att ha på smält choklad när den är klar.
http://vegankocken.wordpress.com/2014/02/23/vegansk-kladdkaka-med-eller-utan-lakrits/

Googla vegansk oreo cupcake. Seriöst sjukt goda och saftiga. De innehåller mandeldryck men den borde man kunna byta ut till något annat likvärdigt.

Tack för alla tips! Jag gick förbi en glassdisk idag när jag skulle köpa andra saker till festen och där fanns det tofuline. Så det får bli chokladglass med hackad choklad på toppen.

Såg att du redan bestämt dig, men till en annan gång!

53.jpg

Den här chokladtårtan från Vegoriket är en dröm! http://vegoriket.se/2013/01/guldglimmande-chokladtarta/

Liknande trådar

Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 036
Senast: Voeux
·
Mat Jag tycker mycket om smörgåstårta, men det blir inte så ofta att jag vare sig köper eller gör. Undantaget när jag är i Egypten. Det har...
2
Svar
21
· Visningar
1 587
Senast: WildHorse
·
Juridik & Ekonomi Jag har fram till nu haft ett gratis bokföringsprogram i mobilen, som fungerat bra till mitt lilla fritidsföretag. Men nu tar de bort...
Svar
7
· Visningar
427
Senast: ameo
·
Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
1 034
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama