Philosophia
Trådstartare
Tips på någon trevlig vegansk efterrätt. Jag ska laga den själv så den kan inte innehålla nötter eller mandel. Gärna något med choklad eftersom jag har en hel del (vegansk) choklad hemma. Men det är inget krav.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Chokladpannacotta gjord på typ... Soyagrädde och gelésocker?Tips på någon trevlig vegansk efterrätt. Jag ska laga den själv så den kan inte innehålla nötter eller mandel. Gärna något med choklad eftersom jag har en hel del (vegansk) choklad hemma. Men det är inget krav.
Tips på någon trevlig vegansk efterrätt. Jag ska laga den själv så den kan inte innehålla nötter eller mandel. Gärna något med choklad eftersom jag har en hel del (vegansk) choklad hemma. Men det är inget krav.
När jag tänkte efter så visste jag ju att Tofuline existerade. Är den godare än t.ex. Oatlys glass?
Den här brukar jag göra, dock brukar jag få ha den inne i ca 35 minuter i min ugn, så håll koll på kladdigheten Den är god både med och utan lakrits! Och det går ju att ha på smält choklad när den är klar.Tips på någon trevlig vegansk efterrätt. Jag ska laga den själv så den kan inte innehålla nötter eller mandel. Gärna något med choklad eftersom jag har en hel del (vegansk) choklad hemma. Men det är inget krav.
@Sleepan Pannacotta låter som en bra idé! Lätt att göra, går att förbereda och kräver inte mängder av olika ingredienser.
Jag slår slag för fryst snickerskaka.
https://vegoparadise.wordpress.com/2014/08/11/fryst-snickerstarta/
Alla som testat denna har fullkomligt älskat den. Ett tips däremot är att göra den i en sprintform o ingen pajform om du nu tänkte göra den. Lite roligare än just vanlig hederlig glass. Denna påminner en hel del om snickersglassen