Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stod och tittade i en affär härom dagen där de sålde vegetarisk hundmat. Den innehöll en del som det sägs att hundar inte ska äta (avokado exempelvis). Kanske är sån mat de får?
Eller så är det så att de ser hunden som ett rovdjur och därför ger vanlig hundmat/kött. Jag vet inte.
Jag är vegetarian och mina hundar får vanlig hundmat. Så är det hos flera av mina vänner också. Hade jag bara kunnat så hade jag faktiskt gett barf, så tja..
Tycker det är lite lustigt att tänka att vegetarianägda hundar inte skulle få äta bra hundmat. Om hunden ägs av... låt oss säga en person som gillar att festa och supa på helgerna, betyder det då att hunden får alkohol istället för vatten på helgerna den med? Även om vissa säkert är sådana som tycker att alla andra måste äta som de själva väljer att göra tror jag inte det är vanligare att det är så än att man faktiskt låter andra äta det de vill och absolut ger sina djur det de behöver![]()
Tror iof mest att vallhund och många andra ser åtminstone veganism som ganska "politiskt" och "extremt" och att man därför inte vill ge något animaliskt till sitt djur heller.
Stämmer bra det!
Min hund får vanlig hundmat (Doggy pro för övrigt)
Helst skulle jag vilja hitta någon hundmat som är både ekologisk, närproducerad och där köttprodukterna kommer endast från vilt eller semivilt. Men något sådant har jag inte hittat...
Till Brandgul:
Russin, lixom vindruvor är giftigt för hundar, det bryter ner deras njurar.
mvh
Vad får de för mat tro?
Började fundera på det när jag läste en tråd på seniorforumet.