Men det är ju likdelar! Det kan barn gott få veta så de förstår vad de sätter tänderna i. Jag blev vegetarian när jag var 8 år tack vare ett besök på en gård, innan dess hade jag aldrig sett en gris eller kyckling och förstod inte sambandet. Önskar att någon förklarat mig det tidigare!!
Vissa veganer kan vara väldigt militanta, men det kan köttätare vara också. För att inte tala om LCHFare, där snackar vi verklig fanatism.
Din släkting verkar väldigt uoppfostrad och det tror jag säkert han var långt innan han bestämde sig för att bli vegan! När det är sagt så anser jag att det är normalt hyfs att se till att människor man inviterar på middag faktisk har något att äta, oavsett vilka behov de har, om de har informerat om det på förhand. Inte svårare än att slänga ihop en god sallad, potatis och linsbiffar tex.
Jag är som sagt vegetarian och det vet min familj och vänner. Jag har aldrig krävt att få specialmat men jag skulle bli ledsen om jag blev inviterad på middag och det inte fanns något jag kunde äta eftersom det tyder på att personen inte bryr sig eller visar någon omtanke för mig... Behöver inte vara något avancerad alls, bara det finns något som jag kan äta också.
Jag tillagar ej kött själv men andra får tillaga och äta kött i mitt hus ibland. Är oavsett ingen som kommer slut äta kött bara för att jag säger det så att förbjuda familj och vänner att äta kött är ingen ide. Bättre att informera om hur djuren har det så de iaf väljer de minst skadliga alternativen.