Men det beror ju på vilken typ av information man faktiskt tycker att kunskapen om kossans väg till tallriken är.Jodå. Men jag är en av många som buke funkar värdelöst att svara på i mobilen. Gör ett nytt försök på data.
Vet inte om du missar poängen med flit. Inlägget handlade inte om det var neutralt med att äta eller inte äta kött. Det handlade om att ge information på ett neutralt sätt.
Jag tror absolut att man kan ge den faktainfon utan att färga av sina egna åsikter. Och jag tror absolut att barn kan mottaga fakta och bilda sin egen uppfattning. Min poäng var att man kan informera barn om hur maten hamnar på tallriken på ett neutralt sätt utan att spä på med vissa typer av ord. Om inte det skulle kunna gå så kan väl ingen information om någonting öht ges neutralt eller?
Kon var bara ett exempel som du nog förstod. Så eventuella hinduer orkar jag inte ens kommentera.
Tycker man att det är ungefär som med äpplets väg till att bli äppelmos eller tycker man att det är mer besläktat med mord? Ingetdera är neutralt, ingetdera är rätt eller fel.