Jag är vegetarian sen typ 20 år tillbaka, skulle helst vilja bli vegan men livet utan ost ter sig skrämmande och mörkt Ersätter dock de flesta mjölkprodukter med veganska alternativ. Det som slår mig är hur sjukt mycket enklare det är att vara vegan/vegetarian nu än mot tidigare. Finns alternativ på de flesta restauranger och ett utbud i affärerna jag bara kunde drömma om för tio år sen
Angående diskussionen om att lägga sig i vad folk äter kan jag ju säga att jag aldrig drar upp den diskussionen, däremot får jag höra blandätare dels urskulda sig, dels halvaggro försvara sina matval i tid och otid. Jag bryr mig som sagt inte ett skit vad andra äter och skulle uppskatta om de inte la sig i vad jag äter heller
Angående diskussionen om att lägga sig i vad folk äter kan jag ju säga att jag aldrig drar upp den diskussionen, däremot får jag höra blandätare dels urskulda sig, dels halvaggro försvara sina matval i tid och otid. Jag bryr mig som sagt inte ett skit vad andra äter och skulle uppskatta om de inte la sig i vad jag äter heller