vedemaritten

S

sanni

Blev ju inte som planerat förra året..då hästen skadade sig i hagen..
så ingen tävling för oss då.
Men hade tänkt börja från ny kula nu, efter lång vilotid och igångsättning, så tänkte jag sikta mig in på våran 1:a cear round på vedemaritten.
Men hur är den ritten, någon som vet, är ju jättenervös redan nu...
Vägunderlag? Tävlingsplats? :bump:

Sv: vedemaritten

jag vill åxå veta! berätta gärna ni som vet! :)

Sv: vedemaritten

Vedemaritten är en kanontrevlig ritt med fin bana. Den är kuperad, men det jobbigaste på banan på 50-slingan är att man en gång ska upp för Vedema hall. Det är grusväg och det är en rejäl backe. Minns nu inte riktigt hur lång den är, men jag uppskattar den ur minnet till att vara 7-800m rejäl stigning. Dvs på en CR har du alla möjligheter att skritta upp för den för att slippa trötta hästen. Om slingan ligger likadant som tidigare har du klarat av Vedama hall inom första milen av banan. En bit efter Vedema hall kommer en spikrak grusväg med uppförslut i ett par km, men inte alls så brant som innan. Det är mer att det är så långt uppförslut att det kan kännas i benen ändå på hästen. Efter den backen (jag tror du klarat av även den backen inom 14km av banan) är det läge för ett groomstopp och sedan är det rätt lugnt resten av resan. Lite kuperat, men väldigt trevliga vägar. Starten går över en liten bit äng och sedan är det upp på asfalt/kullersten över en gårdsplan. Sedan är det finfina ridvägar! Jag ska förhoppningsvis själv gå en 8a där i år, så då ses vi!

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 963
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 526
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 849
Senast: Fiorano
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 563

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat