Vedema - resultat

Sv: Vedema

Jag har lite uppdatering från 53 km klassen
1:a Anisette Magnusson - El Waldo ox
2:a Natalie Haugen - Bowling Cosmic
3:a Jag, eller för er andra: Sandra Henriksson - Amber ox;)

Lite osäker på följande:
4:a Annie Johansson - Sunny Girl x tror jag
5:a Helen Munksö - Shams Star ox
6:a Madelene Bergman - Wulcan ox

ja! Nu har det börjat - årets säsong! Grattis till alla er som red Vedema idag! Extra kramar till alexandra som var så duktig och red så bra trots sin vurpa uppe i Sveg i helgen! tack till er hinknissar som förgyllde min arbetsdag på ICA med ständiga sms och rapporteringar från tävlingen! suveränt! jag kan knappt bärga mig tills det blir min tur att göra årsdebut! Men först så ska jag hinka åt min hinknisse på Göinge sen HÖKENSÅS! Imorgon ska vi ut och träna på morgonen sen lite jobb igen.....Längtar efter att få ge mig ut på banan igen!!!!!vi ses!:bump:

Sv: Vedema

Då jag (liksom förra året) ämnar knåpa ihop en eller två rader till Distansryttaren om Vedemaritten så mottager jag tacksamt lite bilder. Även andra bilder som är tävlingsrelaterade men inte nödvändigtvis på hästar.
Själv var jag vetrinärskrivare och då hinner man inte mycket plåtande och det är inte ett särskilt stort område man täcker heller.:rofl: Vetgrind-cafeterian-vetgrind-toalett-vetgrind-cafeterian-vetgrind...osv osv

Sv: Vedema - resultat

Här kommer ett inofficiellt resultat för klass 1 och 2. Lämnar resarvation för ändringar. Resultaten ska dubbelkollas innan det publiceras officiellt.

Mvh Angelica i sekretariatet

Klass 1 80km

1. Lovisa Nordin/Zloty Zadac 19,87 km/h
2. Maria Hagman Eriksson/Pikaboo 18,4 km/h
3. Jessica Holmberg/Ztefan 17,29 km/h
4. Silje Lökken/Molinas Nikow/ 17,3 km/h
5. Alexandra Cronqvist/Heroika 17,24 km/h
6. Cecilia Hellesen Hansen/Bomb Jack 15,06 km/h

Klass 2 50km

1. Anisette Magnusson/El Waldo 16,74 km/h
2. Natalie Haugen/Bowling Cosmic 16,74 km/h
3. Sandra Henriksson/Amber 16,74 km/h
4. Annie Johansson/Sunny Girl 15,85 km/h
5. Helen Munksö/Shams Star 15,85 km/h
6. Magdalena Bergman/Wulcan 14,24 km/h

Ett stort tack till alla deltagare, funktionärer, markägare, sponsorer och övrigt löst folk som gjorde denna tävling möjlig!

Om någon hittat en liten digitalkamera (silver) SONY med bilder från prisutdelning + upplopp så är det min. :cry:
Om någon tog foton på upplopp och prisutdelning så vill jag gärna ha... ;)

...och så såklart ett stort stort tack till hela tävlingsstaben - perfekt från början till slut!

Återigen så har jag rätt när jag alltid påstår att snacket om att folk rider fort på 5-milarna är helt åt skogen.

Återigen så har jag rätt när jag alltid påstår att snacket om att folk rider fort på 5-milarna är helt åt skogen.

En spontan reflektion från mig också innan jag läste ditt inlägg!
/Camilla

Men 8 milarna då ? är det ett sunt tempo?:confused: Red själv och banan var hemsk på vissa ställen, kupperad och mycket lera och rötter.

Jag red också 8milen.., tempot var högt.. men de som placerade sig först var ju erfarna ryttare med bra hästar :) en annan sak bara, har några få bilder från tävlingen , http://www.teamtanam.com/Pages/Bilder/Bilder.html
sen går man vidare på vedemaritten2008, tyvärr var de juh dåligt väder, så kameran åkte inte upp så ofta. Om det är någon annan som har fler bilder kan ni väl skriva det :D

Men 8 milarna då ? är det ett sunt tempo?:confused: Red själv och banan var hemsk på vissa ställen, kupperad och mycket lera och rötter.

Jag lägger mig inte i vad folk rider i för tempo, det är upp till var och en.

Det jag förvånas över är att det så gott som alltid anses att man flårider om man vinner en 5-mil.

Jag lägger mig inte i vad folk rider i för tempo, det är upp till var och en.

Det jag förvånas över är att det så gott som alltid anses att man flårider om man vinner en 5-mil.

Precis mina tankar också, 5 mils klassen har "stämpeln" på sig att vara rena racen och man råds att avancera upp i klasserna när man börjar med distans för att där är hastigheterna lägre?

Utvecklingen verkar att ha ändrat på det och det är väl kanske bara bra, eller vad säger ni andra?

/Camilla

det beror ju oxå på vad man har för häst, har man en häst med mkt bra gångerter och ett högt grundtempo så är det ju inte så snabbt om man blir groomad snabbt och kommer snabbt in i grinden... för jag upplever att det är där jag iaf sparar mest tid när jag har ridit fortare, för det gör en jäkla skillnad om man kan gå in i grinden efter 2 min eller efter 6-8 min... ellerhur?

har man en häst som sen dricker som den ska när hinken kommer fram och sen tuffar vidare och man inte står och mutar den hur länge som helst så sparar man massor tid där med!

gromarna gör lätt halva jobbet!

en eloge till våra duktiga goomar säger jag! :bump:

Om någon hittat en liten digitalkamera (silver) SONY med bilder från prisutdelning + upplopp så är det min. :cry:
Om någon tog foton på upplopp och prisutdelning så vill jag gärna ha... ;)

...och så såklart ett stort stort tack till hela tävlingsstaben - perfekt från början till slut!

Svarar mig själv - kameran funnen - puh! Har en del bilder - ska redigera och lägga ut, kommer snart!

Jag tycker nog att över 19 km/h är väldigt högt tempo men så är jag ju amatörryttare också...de erfarna har säkert bra koll på vad deras hästar klarar:)

det beror ju oxå på vad man har för häst, har man en häst med mkt bra gångerter och ett högt grundtempo så är det ju inte så snabbt om man blir groomad snabbt och kommer snabbt in i grinden... för jag upplever att det är där jag iaf sparar mest tid när jag har ridit fortare, för det gör en jäkla skillnad om man kan gå in i grinden efter 2 min eller efter 6-8 min... ellerhur?

har man en häst som sen dricker som den ska när hinken kommer fram och sen tuffar vidare och man inte står och mutar den hur länge som helst så sparar man massor tid där med!

gromarna gör lätt halva jobbet!

en eloge till våra duktiga goomar säger jag! :bump:

Om ditt inlägg var riktat till mig så vill jag bara klargöra att jag inte har några åsikter om att det har gått fort i någon av klasserna på denna tävling eller på andra heller för den delen.

Jag resonerar lika som du är inne på att det finns faktorer som jag inte har en aning om som avgör vilken hastighet som är lämplig.

Det jag tyckte var intressant med resultatet från Vedemaritten var att 5-mils klassen inte hade gått så fort och det tycker jag är bra eftersom att 5-mils klasserna anses av många att gå i för högt tempo.

Sen vill jag också hänga på din eloge till groomarna!:bow::bow::bow:
Om de inte fanns så skulle inte ryttarna kunna genomföra sina tävlingar.
Det är ett team som tävlar och inte bara ryttaren!:banana:

/Camilla

oj glömde KL... sorry :o

Ingen fara hörudu! ;)

Jag ville bara klargöra att jag inte är någon fartpolis utan tycker att det verkar som det är en ändring på gång när det gäller hastigheterna på 5-milarna, och det är väl bara positivat så att nya ekipage inte dras med i något som dom inte är mogna för?

/Camilla

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 503
Fritid Tydligen går det numera att köpa löprundor för att kunna få en bra statistik i till exempel appen Strava och visa upp. S.k...
2
Svar
28
· Visningar
1 851
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 775
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 294
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar