Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Återigen så har jag rätt när jag alltid påstår att snacket om att folk rider fort på 5-milarna är helt åt skogen.
Men 8 milarna då ? är det ett sunt tempo? Red själv och banan var hemsk på vissa ställen, kupperad och mycket lera och rötter.
Jag lägger mig inte i vad folk rider i för tempo, det är upp till var och en.
Det jag förvånas över är att det så gott som alltid anses att man flårider om man vinner en 5-mil.
Om någon hittat en liten digitalkamera (silver) SONY med bilder från prisutdelning + upplopp så är det min.
Om någon tog foton på upplopp och prisutdelning så vill jag gärna ha...
...och så såklart ett stort stort tack till hela tävlingsstaben - perfekt från början till slut!
Men 8 milarna då ? är det ett sunt tempo? Red själv och banan var hemsk på vissa ställen, kupperad och mycket lera och rötter.
det beror ju oxå på vad man har för häst, har man en häst med mkt bra gångerter och ett högt grundtempo så är det ju inte så snabbt om man blir groomad snabbt och kommer snabbt in i grinden... för jag upplever att det är där jag iaf sparar mest tid när jag har ridit fortare, för det gör en jäkla skillnad om man kan gå in i grinden efter 2 min eller efter 6-8 min... ellerhur?
har man en häst som sen dricker som den ska när hinken kommer fram och sen tuffar vidare och man inte står och mutar den hur länge som helst så sparar man massor tid där med!
gromarna gör lätt halva jobbet!
en eloge till våra duktiga goomar säger jag!
oj glömde KL... sorry