Växthjälp

mysboll

Trådstartare
Har ni förslag på någon inomhusväxt/blomma som är relativt lättskött, gillar sol och (det viktigaste) är garanterat ofarlig för hundar?

Vad som är lättskött beror rätt mycket på om det som dör har torkat eller vattnats ihjäl.
Ampellilja eller november/julkaktus om det inte är stekhett. Ampelväxter som hänger högt är ofarliga för de flesta hundar.
Pelargoner om de får mer vatten än hos mej.

Ampelliljan är nästan omöjlig att ha ihjäl och vara utan vatten länge. Nällor/nässlor finns i fina blad och vissa t.om blommar, ses som ogräs och är enormt tålig som visar tydligt när den behöver vatten. Kaktusar kan stickas men är annars ogiftiga och enormt tåliga. Kallor, t.ex monstera och fredskalla är inte direkt giftig men har irriterande saft (dock vill dom inte gärna stå i direkt solljus). Begonia och pelargonia är lättskötta och ogiftiga blommor.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
775
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 901
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 490
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar