Vaxproppar-ser alla likadana ut?

Grattis! Vad skönt! Var du med? :banana: Här har inget hänt utom att hon har ett bamsejuver dygnet om nu, det går inte tillbaka på dan längre. Så jag fortsätter stiga upp på nätterna lite till...Men oj vad man blir trött :crazy:

Tack! Jag var med. Jag anser att när jag inte längre kan vaka till 100% på mina föl så ska jag inte betäcka stona. Så mycket kan gå fel och då är det bra att vara där. :)

Visst blir man trött! Jag vakade 8 nätter, låg i en solstol med sovsäck i hagen. :D

Skönta att det är över för din del. Nu börjas det igen för mig. 2 ston kvar och det ena har sprängfyllt juver, ägghållare i rumpan :Doch slapp och börjar bli svullen i vulvan. Förra året fick vi dra ut fölet och flaskmata i 1 dygn så jag kommer att bo i stallet i natt. Har dömt hopptävling idag och imorgon så ska jag skriva till dressyrdomaren. gäsp vad jag kommer att vara pigg.....

I natt kom föl 3 av 4. Ett stoföl pigg osh snabb på benen och till mjölkbanken. 1 vaknatt!!!! Underbart, nu stundar bara ett sto kvar att föla, beräknat till helgen. :)

Liknande trådar

Avel hej skulle behöva lite tips råd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som är dräktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
5 343
Senast: athena
·
Avel I morse fick jag ett samtal som gjorde mig lite fundersam. Stallkompisens sto hade fölat under morgonen. Problemet i det hela var att...
2
Svar
35
· Visningar
8 262
Senast: Sonic76
·
C
Avel Jag har en dräktig islandshäst, och hon beräknar föla någon gång runt midsommar (Vi släppte henne hos hingsten 18 juli förra året). För...
2
Svar
21
· Visningar
3 082
Senast: Cloudy
·
Avel Börjar bli lite orolig för mitt sto, hon har visat alla tecken på att föla men inget har kommit och allt har stannat av.. Hon kastade...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Magella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka