Växer fast??

Iris71

Trådstartare
Nu har jag fått ett litet problem som kanske ni kloka hästmänniskor kan råda bot på.....

Vi har en hage på andra sidan grusvägen med ett dike framför. I det diket har vattenfall under vintern grävt ner ledningar. När jag häromdagen skulle byta till denna hage så började jag med nordisen. Han sjönk ner till haserna i sörjan i detta dike där vattenfall grävt. Jag såg inte detta innan...... Dum som jag var skulle jag sen ha över åringen, hann sjönk endast ner med hela hoven....men det räckte ....han VÄGRADE!!!!

Jag blev tvärarg och ringde och skällde på vattenfall som kom morgonen efter med en skoplass sand :devil: Så nu var allt frid och fröjd???? Nix.... trots helsäkert underlag så växer den lilla killen fast i marken!!!! Han totalvägrar :mad: Så han får gå ensam i den gamla hagen några timmar om dagen.....

Hur ska jag göra för att dit honom. Han är mycket hanterad, jag går ofta med honom, han följer ibland med som handhäst när jag rider. Han stannar när jag stannar och jag kan flytta honom för beröring..... Och han följer mig snällt som en liten hund när jag går med honom.... Men jag förmodar att han inte litar på mig i detta fallet??? Nu går han ensam och jag försöker med jämna mellanrum att flytta honom, men icke sa nicke.....

Jag har väl säkert gjort nåt fel, tycker nån här!! Men snälla, kom med goda råd i stället!!!!!:bow: :bow:

Jo, ska tillägga att jag inte kan ha grinden nån annanstans då det är dike, tät skog eller stenhällar runtom. Jag HAR tänkt tanken!!

Sv: Växer fast??

då är nog lock och pock och mycket tålamod bra...:angel:

Tror du att din häst fixar att gå på en liten "bro" av plank över? Du kan ju ta något kraftigt och slå några tvärslår på undersidan så det är stadigt och bra. Den ligger ju direkt på marken så det är ju ingen risk att han trampar igenom, menar jag. Det är ju bara för syns skull, så han uppfattar det som ett helt annat underlag. Eller kanske en jättehög granris? En stor filt... Något som får ingången till hagen att se helt annorlunda ut. Man kan säkert komma på massor, men frågan är ju om det funkar förstås...:D

Tack för svaren.....

Har inte varit hemma idag så jag har inte testat idag. Ska prova imorgon igen..... I och för sig är det ju mycket bra träning för åringen att få stå ensam i sin hage. Men samtidigt vill jag ju att han oxå ska få äta det fina gröna gräset i den nya hagen.....

Ska prova och lägga några plankor ...... och att gå med honom tätt bakom nordisen...... och med lock och pock.....

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 508
Senast: Imna
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 403
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 980
Senast: Vallmo
·
Relationer Varnar känsliga läsare för långt och svamligt inlägg, men snart spricker jag! Om nån skulle lista ut vem jag är, låt det stanna hos dig...
Svar
16
· Visningar
2 986
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur