R

Raeman

Hur gammal är normalt en dvärgvädur när den slutar att växa?

M.

Ca 6 mån till 10 mån i kroppen ,ju mer renrasig dessto senare utvecklad! Men den blir tjockare och får fylligare päls och ev mörkare färg ända tills 1-1½ år så man får räkna med 1 år innan en rensig har sin fulla vuxenvikt som ska ligga mellan 1,4 -1,9 kg på en dvv!

Tack! :bow:

Våran kanin fyller ett år nån gång i dec (tror jag) och vi tycker att hon har blivit större på sista tiden. Hon är inte fet utan hela kroppen ser större ut. Men då borde hon vara "klar" nu då, och inte växa nåt mer.

M.

Liknande trådar

Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 521
Senast: Mirre
·
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Lucifer
·
Anläggning Nån som har tips hur man sköter en 40*40 m hage som hästarna går i året runt. Skulle t.ex vilja att det växer tätare med gräs blir...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
9 564
Senast: Grazing
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
25 26 27
Svar
531
· Visningar
12 556

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka