växa mer?

E

eveline_s

Hej,
Jag undrar en sak, min 1åring är nu 125 cm hög.
Hur mycket tror ni att han växer till? kan man ens gissa sig till det? Jag har inte en susning om detta så jag tyckte bara att det skulle vara roligt att veta.
Han har nu längre ben än sin kompis och han är 20 år och 135 cm.

Sv: växa mer?

p1010508_201934492.jpg

Baken är lite högre, hrrmmm...

Det är svårt att svara på faktiskt, en av mina hästar var runt 125 vid 6 månader, är nu ca 144-145 cm som 4- åring.

En första avkomma var inte större än 105 cm vid 6 månader, han är idag 9 år och 142 cm ca.

Men runt 140 +, eller något - kanske.

Hahaha, jag satt inne och läste på Förälder, sen klickade jag in hit och var i tanken kvar på Förälder och tyckte att "SHIT, vilken lång 1-åring och FAN så kort 20-åring:eek:, vilken lustig kompisrelation...?"

Tills jag kopplade att det handlade om häst:rofl:.

Tack för dagens skratt, jag behövde ett sånt kände jag:love:.

Hahaha, jag satt inne och läste på Förälder, sen klickade jag in hit och var i tanken kvar på Förälder och tyckte att "SHIT, vilken lång 1-åring och FAN så kort 20-åring:eek:, vilken lustig kompisrelation...?"

Tills jag kopplade att det handlade om häst:rofl:.

Tack för dagens skratt, jag behövde ett sånt kände jag:love:.

Hahaha, ja, lite knäppt kan jag ju tänka mig att du tänkte =)

Det är svårt att svara på faktiskt, en av mina hästar var runt 125 vid 6 månader, är nu ca 144-145 cm som 4- åring.

En första avkomma var inte större än 105 cm vid 6 månader, han är idag 9 år och 142 cm ca.

Men runt 140 +, eller något - kanske.

Jag tänkte nästan att detta är väldigt olika... men eftersom benen är så långa så hoppas jag på 140+ iaf... hoppas jag... :laugh:

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 352
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
547
Senast: Twihard
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 935
Senast: Thaliaste
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 078
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka