Vax i öronen

taccotad

Trådstartare
Vår son på snart 1,5 år har öron som ständigt är fulla av vax. Jag vet att man inte ska vara där och pilla och det är vi inte heller. Försöker göra rent när han badar, torkar efter med handduken - det är det enda vi gör!

Finns det inget man kan göra? Nu tyckte jag det luktade lite från ena örat dessutom :(
 
Sv: Vax i öronen

Min son lider av detsamma, jag vet heller inte vad man ska göra. Använder topz, men bara ytterst och på det vaxet som är synligt utanför hörselgången.

Ibland kliar han sig i öronen, så han är besvärad av det ibland.
 
Sv: Vax i öronen

Ja, visst.

Sonen fick tag i en topz förra veckan, och innan jag hann ta den från honom så hade han grävt i ögat, jag vet inte om han täppte till något för sedan tyckte han det var jätteobehagligt. Men det gick över efter natten sedan.
 
Sv: Vax i öronen

Ett besök till bvc kanske? Kolla om det går att göra en öronrengöring på den lille. Lukta illa ska det inte om öron och speciellt inte om små barnaöron. Det är inte alls bra..
 
Sv: Vax i öronen

Då blir det ett samtal till bvc, ska ändå ringa angående en annan sak.
Det är bara några veckor sen dom tittade igenom hans öron och då var det fint där. Men mycket kan ju hända på några veckor.
 
Sv: Vax i öronen

min son på 15 månader har likadant! han har alltid haft massa vax å jag rensar då och då. vill ju inte röra i öronen för mycket. tror han brås på sin pappa som är likadan.

själv rensar jag öronen minst 2 gånger om dagen. är lite beroende å har varit i några år nu :angel:

får hoppas det går över bara, kan inte vara kul att ha så mycket vax hela tiden :crazy:
 
Sv: Vax i öronen

Det går att använda Revaxör även på bäbisar. Man tar ju inte direkt högtryckstvätten, så man gör dem normalt inte illa med detta...

Själv har jag torkat ur det vax som funnits precis vid örongångens mynning med tops när barnen varit små. Inte grävt inuti, men tagit det som funnits lätt åtkomligt.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 126
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: Sol
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 908
Senast: hastflicka
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
7 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp