vattnet har gått!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Bimbolina
  • Startdatum Startdatum
Sitt inte vid datorn om du är säker på att vattnet har gått!!!
Det ska gå fort efter att vattnet gått.
Är stoet svettigt? Kontrollera att du ser två framhovar som är vända med nersidan mot stoets ben. Ser/känner du inga ben och det inte händer något snabbt så ring efter en vetrinär.

Kan slemproppen göra så att det ser ut som om vattnet har gått?? Är det bara en geleklump eller är det vätska också?

Ibland går det fort, men jag har varit med om ston där vattnet gått på morgonen, men hon har inte fölat förrän på natten, 14-15 timmar senare, så det kan nog variera fron sto till sto.

Det kan inte ha varit vattnet men någonting var svansen alldeles blöt av.........

Det hör nog till ovanligheterna. Om jag var säker på att vattnet gått så skulle jag inte vänta så länge på att det ska hända något mer.
På mina ston går vattnet under fölningen och sedan går det fort...och det är mycket vatten. :)

Nej, det kan inte vara vattnet som gått då! För när väl vattnet gått så SKALL stoet föla inom 15-30 min. 14-15 tim. låter inte klokt om vattnet gått och fölet inte kommer förräns då.
Det måste absolut vara något annat....kissat t.ex. men absolut inte att vattnet gått.

OM vattnet gått och inget händer inom 15-30 min SKALL man ta ut vet. omedelbart. Fellägesrisken är då stor och därmed ökad komplikationsrisk....

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 363
Senast: Freazer
·
Hemmet När värmer den vattnet?! Jag körde en maskin nu för rengöring då jag tycker att den kändes lite sunkig efter att ha tvättat...
Svar
3
· Visningar
676
Kropp & Själ Att det pratas så mycket om hur många steg man gått per dag. Det säger inte mig ett skit? Steg varierar ju väldigt mycket i längd...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
2 160
Senast: Sryoqwe
·
Hemmet På jakt efter en bra termos. Med bra menar jag håller värmen länge. Minst en liter. Vi ska ha den till att blanda...
2
Svar
20
· Visningar
734
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar