Vattensköldpadda

V

valentino

Hur länge kan man låta en sådan få promenera omkring utanför terrariet?

/Valle

Jag har haft mina upp flera timmar 6-8. Om du ser att den börjar få problem att blinka måste den ner i akvariet igen.

Den vanligaste "tama" vattensköldpaddan dvs den rödörade kan i naturen glatt promenera på land ett par km till ett annat vattendrag/sjö. 1-3 dagar uppe är ej ett problen, särskilt inte tex om det är regning och fuktigt på marken. Däremot kan den inte uppe på land, tungan e så konstruerad att den måste vara under vatten för att kunna svälja.

/Kung Tulle

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
25 26 27
Svar
531
· Visningar
12 559
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
639
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
477
Senast: ameo
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka