Vattenloppor. Farligt för hund?

E

Englaa

Det finns bara en plats hundar får bada på, lagligt, där jag bor. I tidningen igår stod det om två pojkar som badat i den sjön och fått utslag, som såg ut som massor av myggbett.

Det stod att det var ofarliga bett från vattenloppor, men att betten kliar rejält.Vart ska jag nu låta min lilla hund plaska?:confused:
Märker hundarna av dessa loppor, har någon hört talas om dom förut?

Jag har alltid låtit mina hundar bada där i alla tider, och har inte märkt någonting på dom. Men törs inte låta min valpis gå i vattnet...

Någon som vet?:confused:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 763
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 454
Senast: fejko
·
Hundhälsa Vänder mig till er för lite tips och råd :) Har en hund på fem år som är av den lite nervösa typen. Under "spökåldern" hade han en del...
Svar
3
· Visningar
759
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
1 016

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka